Päevatoimetaja:
Kaido Einama

ARVUSTUS PlayStation tõi turule aasta suurima ebaõnnestuja, mis pole isegi halb

Copy
Foto: Firewalk Studios

Juulikuus said kõik soovijad avatud beetatesti raames käed külge panna PlayStation 5 võrgupõhisele tulistamismängule «Concord». Nüüd on poelettidele jõudnud teose täisversioon ning siinkirjutaja toonane soovitus jääb kehtima – seda pole mõtet osta.

Ja tundub, et inimesed üle kogu maailma arvavad sarnaselt, sest vähemalt arvutil (kuhu mäng samuti jõudis) on tegemist PlayStationi viimase aja suurima ebaõnnestumisega. Iroonilisel kombel pole aga mäng üldse mitte halb, seda vähemalt tehnilisest vaatevinklist.

Kordame üle faktid. Tegemist on hero shooter žanrisse kuuluva mitmikmänguga, mis paneb vastamisi kaks viieliikmelist meeskonda. Mängijad saavad valida 16 erinäolise kangelase vahel, kel igaühel omad omadused, tugevused ja nõrkused, ning omavaheline sünergia, mis võib erinevaid boonuseid anda.

Foto: Firewalk Studios

Teoses leidub kolm erinevat playlist'i erinevate mängulaadide tarbeks. Lisaks saavad mängijad end proovile panna erinevates kiiruskatsetes ning harjutada lihtsalt tulistamist.

Eksklusiivselt mitmikmängule orienteeritud teos annab kasutajatele ohtralt erinevaid ülesandeid (päevased, nädalased jm), mida sooritades enda kogemustaset kergitada saab. Seeläbi saab lahti lukustada erinevaid kosmeetilisi esemeid. Mikromakseid (40 eurot maksvast) mängust ei leia.

Tehniliselt on tegemist igati adekvaatse teosega. Mängu graafika on suurepärane, animatsioonid kõrgetasemelised, resolutsiooni ja kaadrisageduse üle nuriseda ei saa. Märul on piisavalt efektne, et mõneks ajaks tegevust pakkuda. 

Kõik see aga ei suuda kõigutada fakti, et tegemist on äärmiselt igava ja iseloomutu teosega.

Foto: Firewalk Studios

Tegelaste disainid on mittemidagiütlevad ja näotud, kohati lausa koledad. Arendajad on küll lubanud igal nädalal mängu lisada uue vahevideo, mis lubaks karakteritel muul moel pisut iseloomu näidata (umbes nagu tehti mängu esimeses treileris), kuid mujal see välja ei paista. Matšide ajal on hoitakse suud kinni, avaekraanil seistakse tukunuiadena.

Kaardid, millel tegevus toimub, ei jää mitte millegagi meelde. Märul on küll adekvaatne, ent pisut jääb tempost puudu. Eriti ilmselge on see eelmainitud kiiruskatsete puhul, mille läbimine tundub rohkem loivamisena.

Täismängu boonus avatud beetatesti ees on minimaalne. Olin enim huvitatud teose taustalugu avavast sektsioonist, mis toona lukus oli.

Foto: Firewalk Studios

Nüüd aga selgus, et tegemist on kõige mõttetuma osaga mängu juures, sest 90% ulatuses (kujundlik liialdus, sest ametlikult pole ma antud protsenti välja arvutanud) räägitakse lihtsalt erinevatest marsruutidest läbi kosmose.

Lisaks on antud kirjeldused kirjutatud äärmiselt igavalt, iseloomustades suurepäraselt tervet mängu. Justkui oleks arendajatele öeldud, et lõbusa mängu tegemine on keelatud.

Mängu looja Firewalk Studios on väitnud, et arendustöö kestis kaheksa aastat. Selle tulemuseks on saadud äärmiselt kvaliteetne mäng, kuid mis ei suuda tänapäeva mängumaastikul enda kohta leida.

Foto: Firewalk Studios

Teose arendus algas ajal, mil hero shooter žanri populaarsus oli hoopiski teine kui praegu. Sestap pole ka imestada, et näiteks arvutil on tegemist aasta ühe suurima ebaõnnestumisega.

Tipphetkel suutis mäng (vähemalt SteamDB andmetel) ligi meelitada vaid 697 inimest. Võrdluseks – veebruaris suutis «Helldivers II», samuti PlayStationi mäng, samaaegselt mängima panna 458 709 mängurit.

Numbrid «Concordile» pikka iga ei ennusta. Iroonilisel kombel on aga tegu teosega, mis on disainitud just pikka eluiga silmas pidades. Arendajad lubavad teosesse lisada uusi tegelasi, kaarte ja muud lisasisu. Aga lubadusi on varemgi murtud.

«Concord» on hea mäng, kohati lausa suurepärane. Kahjuks ei ole see tehtud mitte kellegi jaoks.

Tagasi üles