Päevatoimetaja:
Kaido Einama

TESLA CYBERCAB Elon Musk tõi välja isejuhtiva takso, mis tahab täielikult muuta autotransporti

Copy
Selline siis ongi tesla uus täielikult isejuhtiv robotakso Cybercab. Millegipärast on selles vaid kaks reisijakohta.
Selline siis ongi tesla uus täielikult isejuhtiv robotakso Cybercab. Millegipärast on selles vaid kaks reisijakohta. Foto: Tesla

Eile õhtul nägi ilmavalgust tehnoloogiamiljardär Elon Muski juhitava autotootja Tesla kaualubatud isejuhtiv elektritakso Cybercab, mis Muski visiooni järgi muudab täielikult seda, kuidas me autosid kasutame.

Autot on juba ammu lubatud, aga mitu korda edasi lükatud. Kuid nüüd toodi see lõpuks avalikkuse ette, esialgu küll töötavate prototüüpidena. Varem oli testmudelit nähtud testsõite tegemas Warner Brothersi filmistuudiote kandis Los Angeleses.

Tesla tegevjuhi Elon Muski poolt neljapäeva õhtul Hollywoodis näidatud kauaoodatud robotaksot tuleb siiski veel veidi oodata vähemalt 2026. aastani, enne kui see tänavatele ilmub. Warner Brothersi stuudiokompleksi lavale sõitis Musk ise uue Cybercabi salongis, rõhutades välja astudes, et tehisintellekti juhitud sõidukitel puuduvad edaspidi rool ja pedaalid.

Musk oli ühtlasi kindel ka  samuti pikalt veninud isejuhtimise järgmise autonoomse taseme saavutamises, lubades, et Teslad hakkavad peagi ringi liikuma ilma inimese sekkumiseta.

Cybercab on aga spetsiaalselt loodud autonoomne sõiduk taksoteenuse jaoks, mis tähendab, et see vajab tootmisesse jõudmiseks regulatiivset heakskiitu, mida veel pole.

Väike kabiin kahele reisijale, juhikohta pole

Futuristliku disainiga sõidukil on ülespoole avanevad liblikatiibadele sarnanevad uksed ja kahele reisijale mõeldud väike salong. Rooli ja pedaale muidugi pole, samuti puudub laadimispesa, kuna sõiduk pidi end laadima juhtmevabalt.

Musk väitis oma etteastes, et autonoomsed autod on inimeste juhitud sõidukitest 10–20 korda turvalisemad ning nende kasutamise hind võib olla kõigest 11 eurosenti kilomeetri kohta. Auto ise maksab ligi 27 tuhat eurot.

Uksed avavad tiibadena üles.
Uksed avavad tiibadena üles. Foto: Tesla

Tesla plaanib järgmise aasta jooksul alustada täielikult autonoomsete sõidukite kasutuselevõttu Texase ja California osariikides, samal ajal kui Cybercabi masstootmine algab hiljemalt 2026. aastal.

Sammub ja veereb autonoomse tuleviku poole

«We, Robot» nimeline robotakso üritus toimus Warner Brothersi stuudiolinnakus, kus ettevõte on varem väidetavalt hoolega kaardistanud kogu piirkonda, nagu pealtnägijad märkasid, ehkki Musk väidab, et nende Full Self-Driving (FSD) juhtimisabisüsteem ei tugine kõrge eraldusvõimega kaartidele ning peaks suutma ka tundmatul tänavamaastikul liigelda.

Cybercab on varustatud Tesla AI5 pardaarvutiga ja see kasutab ainult kaameraid, nagu Tesla olemasolevatel sõidukitel, kirjutab Electrek vihjates sellele, et väljaspool pole liikuril näha Lidareid ega muid lisaseadmeid, mida kasutavad teised täielikult isesõitvad autod nagu näiteks Waymo või Cruise.

Isejuhtival autol pole rooli ega pedaale, keskel laiub vaid suur puuteekraan meelelahutuseks.
Isejuhtival autol pole rooli ega pedaale, keskel laiub vaid suur puuteekraan meelelahutuseks. Foto: Tesla

Tesla turuväärtus on praegu peaaegu võrdne kõigi teiste maailma autotootjate koguväärtusega, mis on suuresti seotud Muski lubadusega lahendada autonoomse sõidu väljakutsed ja luua tõeliselt isesõitev sõiduk. Lisaks teeb Tesla ka autonoomseid humanoidroboteid.

Kuigi Musk on korduvalt tõestanud, et suudab saavutada peaaegu võimatut, on autonoomsete sõidukite eksperdid Tesla lähenemisviisi siiski kritiseerinud, eriti seoses ettevõtte agressiivse püüdlusega arendada n-ö Level 2 juhtimisabisüsteeme, nagu Autopilot ja Full Self-Driving, mis nõuavad juhi pidevat valvsust, kirjutab AP.

Cybercabil pole laadimispesa, se täidab akut juhtmevabalt.
Cybercabil pole laadimispesa, se täidab akut juhtmevabalt. Foto: Tesla

Ürituse ajal rõhutas Musk autonoomsete autode peamist eelist – ajavõitu: «Mõelge kogu ajale, mida inimesed autodes veedavad,» ütles ta, «ja ajale, mida nad edaspidi saavad pühendada lugemisele, filmide vaatamisele või töö tegemisele.»

Teised on isejuhimisega kaugemale jõudnud

Siiski on Tesla autonoomse tehnoloogia vallas maha jäänud mõnedest sellistest konkurentidest nagu Waymo ja Cruise, kes on oma juhita sõidukeid juba testinud miljoneid kilomeetreid. Robotaksode kasutuselevõtt on olnud aga täis väljakutseid – on esinenud juhtumeid, kus sõidukid on takistanud liiklust või põhjustanud õnnetusi.

Tesla on müünud Full Self-Driving tarkvara üheksa aastat, kuid selle usaldusväärsus on jätkuvalt kahtluse all, mainib The Verge. Musk väitis, et Tesla liigub järelevalvega Full Self-Driving süsteemist täielikult autonoomse järelevalveta versiooni suunas, kus reisijad võivad autos kasvõi magama jääda ja sihtkohta jõudes üles ärgata.

Vaata uue Tesla Cybercabi esitlust siit.

Tagasi üles