:format(webp)/nginx/o/2025/05/12/16839557t1h4fd4.png)
- Diislile vesi peale: Isuzu D-Max EV on elektrifitseeritud tööhobune.
- Tais hakatakse neid tootma Euroopa turu jaoks, odavaid ja lihtsaid.
- WLTP standardi järgi suudab see ühe laadimisega läbida kuni 263 km.
Tööpõldudel, ehitusplatsidel ja miks mitte ka metsaradadel on pikap olnud aastakümneid asendamatu kaaslane, mille jõuallikaks on reeglina olnud usaldusväärselt põrisev diisel. Kuid nüüd plaanib Jaapani legendaarne töömasinate tootja Isuzu oma uue D-Maxi teha elektriliseks. Särtsaka südamega suksu liigub peaaegu hääletult ja sõidab terve päeva, laadides end peaaegu terve öö.
Kui vaadata praegu ringi autotööstuses, eriti pikapite maastikul, siis on selge, et elektrifitseerimise tuuled puhuvad üha tugevamalt ka tarbesõidukite vallas. Suured tegijad nagu Ford F150 Lightning, GMC Hummer EV, Chevy Silverado EV ja Tesla Cybertruck on juba areenil või sinna kohe jõudmas, samuti plaanib universaalset sõidukit miljardär Jeff Bezose osalusega uus autotootja Slate. See konkurentide poolt selja vastu seina surumine on sundinud ka Isuzut reageerima. Ja nii sündiski jaapanlaste esimene elektriline pikap, D-Max EV.
Esimest korda nähti seda prototüübina, toona D-Max BEV Concepti nime all, juba mullu Bangkok Motor Show’l, kirjutab New Atlas. Nüüd aga astus täiesti värske, tootmisvalmis mudel rambivalgusesse 2025. aasta Ühendkuningriigi tarbesõidukite messil (Commercial Vehicle Show). Tootmine Tais juba käib ning Isuzu lubab, et uus elektriline pikap vastab oma jõudluselt senistele diiselmudelitele, pakkudes nii suurt kandevõimet kui ka veovõimet.
Mootori vaikne surin
Elektriline D-Max on topeltkabiiniga pikap, mis saab täiskohaga nelikveo tänu igale sillale paigutatud spetsiaalselt väljatöötatud jõuallikatele. Need kaks mootorit kokku annavad korraliku 140 kW (190 hj) võimsust ja kohese 325 Nm pöördemomendi. Täpsemalt jaguneb jõud nii, et eesmine mootor pakub 43 kW (58 hj) ja 108 Nm ning tagumine on võimsam, andes 98 kW (132 hj) ja 217 Nm.
Kiirendus 0–97 km/h võtab aega 10,1 sekundit – mitte just sedasorti number, mis istmesse suruks, aga pikapi jaoks siiski täiesti asjalik. Tippkiirus on piiratud 129 km/h, mis maanteedel kiirustamist ilmselt ei soosi, kuid töötegemiseks on piisav.
Isuzu ise rõhutab, et jõudlus on võrreldav diiselmudelitega, mis on tööhobuse puhul olulisem kui puhtad sprindinumbrid.
Tööloom särtsuga: kaua kannab?
Pikapi üks peamisi omadusi on muidugi selle kandevõime ja veovõime. Isuzu D-Max EV ei vea selles osas alt.
Kandevõime on tubli 1010 kg, mis küll jääb veidi alla diiselmudeli 1200 kilogrammile, kuid on siiski täiesti piisav enamiku tööülesannete täitmiseks. Eriti muljetavaldav on aga veovõime – D-Max EV suudab enda järel haagisena vedada sama palju kui diiselversioon, lausa 3500 kg. See tähendab, et nii rasked haagised kui ka suured koormad ei ole selle elektriliikuri jaoks mingi eriline probleem.
Elektrilise sõiduki puhul on alati kuumim teema sõiduulatus. Isuzu D-Max EV on varustatud 66,9 kWh liitiumioonakuga. Euroopa WLTP standardi järgi suudab see ühe laadimisega läbida kuni 263 km. Kui aga sõidud piirduvad peamiselt linnaga, kus kiirused on madalamad ja regeneratiivpidurdus saab paremini toimida, suureneb sõiduulatus lausa 360 kilomeetrini. See on vahemaa, mis katab enamiku päevaste töö- või sõiduvajaduste linnas ja selle lähistel.
Laadimine käib samuti vanal tuttaval moel. 11 kW võimsusega vahelduvvoolu (AC) laadijaga kulub 0–100% täislaadimiseks umbes 10 tundi – mugav jätta ööseks laadima.
Kui aga on vaja kiiremat laadimist, saab 50 kW alalisvoolu (DC) kiirlaadijaga aku 20%-lt 80%-le täita umbes tunniga. Loomulikult on pardal ka ökonoomne sõidurežiim (Eco mode) ja mitmetasandiline regeneratiivpidurdus, mis aitab iga pidurdusega energiat tagasi koguda ja sõiduulatust pikendada.
Mis peitub kere all?
Välimuselt sarnaneb D-Max EV oma diiselvennale, olles silmatorkavalt töövahendi olemusega.
Mõõtudelt on masin samas klassis Euroopa enimmüüdud pikapi Ford Rangeriga. Pikkust on 5280 mm, laiust 1870 mm ja kõrgust koos katusereelingutega 1810 mm. Teljevahe on 3125 mm ning rööbe ees ja taga 1570 mm, tühimass 2350 kg.
Päris huvitavad muudatused peituvad aga pealispinna all all.
Isuzu on traditsioonilise lehtvedrusüsteemi asemel paigaldanud uue De-Dion tüüpi tagavedrustuse. See peaks parandama sõidumugavust ja juhitavust, pakkudes peenemat liikumist kui vanakooli lehtvedrud. Uued elektrilised sillad vähendavad oluliselt vibratsiooni ja müra, eriti kiirendades, pakkudes salongis ligi 10% vaiksemat ja sujuvamat kogemust võrreldes diisliga.
Maastikuomadused pole samuti unustatud. Kliirens on 210 mm ja veetakistusvõime lausa 600 mm. Lähenemisnurk on 30,5 kraadi ja lahkumisnurk 24,2 kraadi, mis viitab sellele, et ka keerulisem maastik D-Max EV-d ei heiduta. Püsiva nelikveo kõrval on olemas ka spetsiaalne Rough Terrain Mode (raske maastiku režiim) äärmuslikuks maastikuvõimekuseks. Standardvarustuses on 18-tollised valuveljed rehvidega 265/60R18.
Millal me seda teedel näeme?
Isuzu andmetel on vasakpoolse rooliga D-Max EV mudel juba tootmises ning jõuab Euroopasse selle aasta kolmandas kvartalis ehk üsna pea.
Isuzu D-Max EV ei pretendeeri olema kiireim või pikima sõiduulatusega elektri-pikap turul. Kuid see näitab selgelt, et isegi kõige traditsioonilisemad tööautod on astumas elektrifitseerimise ajastusse. Fookus on jätkuvalt töövõimel – kõrgel veovõimel ja korralikul kandevõimel, kombineerituna maastikuomadustega, mis D-Maxi tuntuks on teinud.