Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Jaapani Isuzu hakkas Euroopa jaoks tootma elektrilist pikappi – ja see on üsna hea

Uus pikab tahab sama palju vedada, kuid vaikselt ja elektri jõul.
Uus pikab tahab sama palju vedada, kuid vaikselt ja elektri jõul. Foto: Isuzu

Tööpõldudel, ehitusplatsidel ja miks mitte ka metsaradadel on pikap olnud aastakümneid asendamatu kaaslane, mille jõuallikaks on reeglina olnud usaldusväärselt põrisev diisel. Kuid nüüd plaanib Jaapani legendaarne töömasinate tootja Isuzu oma uue D-Maxi teha elektriliseks. Särtsaka südamega suksu liigub peaaegu hääletult ja sõidab terve päeva, laadides end peaaegu terve öö.

Kui vaadata praegu ringi autotööstuses, eriti pikapite maastikul, siis on selge, et elektrifitseerimise tuuled puhuvad üha tugevamalt ka tarbesõidukite vallas. Suured tegijad nagu Ford F150 Lightning, GMC Hummer EV, Chevy Silverado EV ja Tesla Cybertruck on juba areenil või sinna kohe jõudmas, samuti plaanib universaalset sõidukit miljardär Jeff Bezose osalusega uus autotootja Slate. See konkurentide poolt selja vastu seina surumine on sundinud ka Isuzut reageerima. Ja nii sündiski jaapanlaste esimene elektriline pikap, D-Max EV.

Kommentaarid
Tagasi üles