Automüük Eestis kasvas oktoobris peamiselt tarbesõidukite arvelt

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota logo
Toyota logo Foto: SCANPIX

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu teatel müüdi Eestis 2012. aasta oktoobris 1567 uut sõiduautot ja 362 tarbesõidukit, septembris olid vastavad näitajad 1560 ja 262.

2011. aasta oktoobris oli uute sõiduautode müügitulemuseks 1335, tarbesõidukitel 268 ühikut. Protsentuaalselt tõusis sõiduautomüük septembriga võrreldes 2 protsenti ja eelmise aasta oktoobriga võrreldes 10 protsenti. Tarbesõidukite müük kasvas aga oluliselt rohkem – praktiliselt 1/3 võrra.

Markidest on esikolmik olnud sel aastal stabiilne – Toyota liidrikohal, järgnevad Škoda ja VW. Järgmised kohad on käinud käest-kätte, oktoobris jagasid 4.-5. kohta KIA ja Subaru. Viimase kõrget kohta müüdud uute sõiduautode tabelis ning turuosa ca 7 protsenti tuleb AMTELi hinnangul pidada väga heaks tulemuseks seni rohkem 4-veolise nišiautona tuntud margile. Üllatusega ei ole tegemist, kuna Subaru on tõusvat joont näidanud juba viimasel paaril aastal.

Tööautodest olid edukamad Peugeot, Mercedes-Benz, Renault, Citroen ja Scania ning Volvo. Erineva mahuga kaubikute kõrval müüdi koguni 113 raskeveoautot.

Elektriautode müüki panustas läinud kuul vaid Nissan Leaf 6 autoga. Oluliselt rohkem lisandus aga hübriidautosid – tervelt 14 viielt eri tootjalt, teiste hulgas ka Audi ja Lexus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles