Elektriautod ei ole Saksamaal loodetud populaarsust kogunud

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto laadimine
Elektriauto laadimine Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Kuigi aastaks 2020 peaks Saksamaa teedel sõitma ametlike plaanide järgi miljon elektrisõidukit, ei ole mitmete ekspertide hinnangul selle numbri täitumine tarbijate vähese huvi tõttu realistlik, kirjutab The Local.

Praegu on Saksamaal kokku registreeritud vaid umbes 7000 elektrisõidukit, sellegipoolest üritab liidukantsler Angela Merkel teha selle statistika juurde vaprat nägu. Sel nädalal valitsuse poolt Berliinis korraldatud rahvusvahelisel foorumil ütles ta, et usub kindlalt elektrisõidukitesse.

«Meie plaanid on ambitsioonikad, kuid võimalus, et me ajakavast kinni peame, on ikkagi suur,»  ütles ta valitsuse poolt 2009. aastal püstitatud miljoni elektrisõiduki eesmärgile osutades.

Merkeli valitsus on elektrisõidukite alal kulutanud uuringu- ja teadustegevuse subsideerimisele pea 1,5 miljardit eurot ning üritab uusi mudeleid populariseerida esimeseks kümneks aastaks automaksu kustutamise abil.

Samas, erinevalt naabrist Prantsusmaast ning mitmest teisest Euroopa riigist, kaasaarvatud Eestist, ei paku Saksamaa elektriautode ostjatele lisasoodustusi.

Peale 2011. aastal toimunud Fukushima tuumaõnnetust on Merkel võtnud energiapoliitikas kindla suuna taastuvenergia poole, jättes kõrvale fossiilkütused ja tuumaenergia. Oma esmaspäevases sõnavõtus mainis ta, et nihe elektrisõidukite poole aitaks seda suunda tugevdada, seejuures tuleks Merkeli sõnul silmas pidada, et autodes kasutatav elektrienergia pärineks puhastest, alternatiivsetest energiaallikatest.

Tema hinnangul võiks elektriautode tootmine olla tulevikus Saksamaa tööstuse tuumsektoriks, moodustades kuni neljandiku Saksamaa ekspordist.

Samal ajal pole aga oma kuulsatel kiirteedel kihutama harjunud sakslased elektriautosid veel omaks võtnud.

Käesoleva aasta esimese nelja kuuga registreeriti Saksamaal vaid 1500 uut elektriautot, eelmisel aastal oli nende arvuks kokku 3000. Hübriidsõidukeid on Saksamaal arvel umbes 65 000.

Saksamaa riiklikku elektriautode strateegiat hindava organisatsiooni Nationale Platform Elektrimobilität koordinaatori Henning Kagermanni hinnangul on miljoni arvel elektrisõiduki asemel realistlikumaks numbriks 600 000.

«Elektrisõidukite sektor seisab paigal,»  ütles ka Duisburg-Esseni ülikooli autouuringute keskuse juht Ferdinand Dudenhöffer.

Tema hinnangul on elektri- ja hübriidautode turuosa Saksamaal vaid 0,13 protsenti, «mis on vähem kui nišš niššiturul.»

Positiivsemalt meelestatud oponendid usuvad aga, et elektriautode buum on juba nurga taga ootamas.

Järgmise kolme-nelja aasta jooksul investeerib Saksamaa tööstus üle 12 miljardi euro alternatiivseid kütuseid kasutavate mootorite arendamiseks.

Volkswageni juht Martin Winterkom, kelle ettevõte tuleb peatselt turule uue elektrilise Golfiga, ütles eelmisel nädalavahetusel, et valitsus peab tootjaid aitama infrastruktuuri nagu laadimisvõrgustikud ja eeliste, nagu ainult elektriautodele mõeldud sõiduradade loomisega.

Bild am Sonntagile antud intervjuus ütles ta, et usub 2020. aastaks ühe miljoni auto registreerimise piiri ületamisse juhul, kui hinnad autode masstootmise tõttu kukkuma hakkavad.

Ka Saksamaa transpordiminister Peter Ramsauer teatas, et ei näe ühtegi põhjust, miks valitsus peaks taanduma oma miljoni elektrisõiduki lubadusest.

«Esimesed sammud on tavaliselt kõige raskemad, kuid elektriautode müük hakkab tormiliselt kasvama,»  ütles ta.

PSA Peugeot Citroeni tippjuhi Philippe Varini hinnangul hakkavad tarbijad esmalt üle minema hübriidsõidukitele, seejärel pistikhübriididele ja hiljem sajaprotsendilistele elektrisõidukitele ning see protsess võtab aega veel umbes kümme aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles