Mercede soomusmaastur kõige rängemateks tingimusteks

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mercedes.

Mercedes esitles Pariisis uut G-Wageni baasil loodud soomustatud patrullmaasturit, nimetusega LAPV 6.x Concept, kirjutab whatcar.ee.


Mercedes G-Wageni kontseptsiooniversiooni tähelühendid tulenevad sõnadest Light Armoured Patrol Vehicle, ehk kerge soomustatud patrullauto. Auto kontseptsiooniversiooni esitleti Pariisi kaitsejõudude spetsialistide konverentsil.

Auto tippkiiruseks on 150 km/h ja ta suudab vedada kuni 1300 kilogrammist lasti. Jõuallikaks on ühisanum-sissepritsega diiselmootor, mille täpset töömahtu ja andmeid ei ole täpsustatud.

Auto kere on disainitud nii, et soomustuse taset saab muuta. Soomusplaadid on teisaldatavad, neid saab vajadusel vahetada paksemate plaatide vastu ja neid saab lisada või vähendada vastavalt vajadusele.

Lisada saab ka auto põhja kaitsva soomuse maamiinide jaoks. Auto õhkvedrustus lubab kuni 450mm kliirensit ja hüdraulilised pidurid koos ventileeritavate ketastega võimaldavad autot edukalt kasutada ka üliraskel maastikul.

Auto on välja töötatud koos Euroopa õhujõujõudude spetsialistide ja kosmoseteadlastega. LAPV-l olev EADS süsteem hõlmab kõiki kommunikatsiooniseadmeid, samuti raadiolainete segajaid, samuti on autol nn must kast, ehk kõikide andmete salvesti.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles