Tänane keskvalitsuse süsteem toetab protsessi väärtustamist, kuid ei motiveeri otsustama ega vastutama. Nii on raske efektiivsust saavutada ja süsteemil on kalduvus iseeneslikult üha suuremaks ja veelgi vähem efektiivseks paisuda.
On selge, et avaliku sektori ülalpidamine ei ole praeguses mahus jätkusuutlik ning riik peab astuma reaalseid samme sektori koosseisu ja ülalpidamiskulude vähendamiseks läbi mittevajalike funktsioonide kärpimise.
Seda just bürokraatiat, bürokraatide ja õigusloome protsesse silmas pidades. Riigi senine tegevus riigireformi elluviimisel ja valitsussektori õhendamisel või avalike funktsioonide ülevaatamisel on olnud plaanitu ja pigem näiline ning kohati isegi seniseid tegevusi põlistav.
Olles tihedas suhtluses erinevate riigiametitega, on kaubanduskoda üha rohkem näinud seda, kuidas ikka ja jälle arutatakse üha samade teemade üle, ideid saadetakse kooskõlastusringile ja siis jälle arutatakse. Ja nii korduvalt. Lõpuks otsusele ikkagi ei jõuta.
Kohati jääb mulje justkui tehtaks seda vaid protsessi enda pärast, kuigi ausalt öeldes ei paista asjaosalised seda enamasti ka ise nautivat. Või kui leidub tahe otsus teha, käib suurem tants selle ümber, kuidas saaks nii, et ei peaks vastutama. Või kuidas saaks nii, et vastutus oleks võimalikult hajutatud.
Heaks näiteks on kasvõi Dubai EXPOl osalemine. Poolteist kuni kaks aastat arutelusid stiilis «ei lähe, võib-olla ikka läheme, teeme hoopis saatkonna või mõlemat, läheme siis, kui maksate jne». Ametnikud analüüsivad ja koostavad presentatsioone, korraldatakse kohtumisi nii koos kui eraldi, küsitakse korduvalt infot ja arvamusi.