Algab elektriautode Eesti tuur

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto Mitsubishi i-Miev.
Elektriauto Mitsubishi i-Miev. Foto: SCANPIX.

Sellel laupäeval algab elektriautode Eesti tuur, mille käigus on võimalik huvilistel tutvuda Tallinna, Tartu, Rakvere ja Pärnu kaubanduskeskustes elektriautodega, teatas KredEx.

Elektriautode mudelitest on tuuril esindatud Citroёn C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, Nissan Leaf, Peugeot iOn ja Renault Kangoo.

Elektriautosid näeb 5. novembril Tallinna Rocca al Mare kaubanduskeskuses, 6. novembril Tartu Lõunakeskuses, 12. novembril Rakvere Põhjakeskuses ja 13. novembril Pärnu Kaubamajakas. Üritused toimuvad kell 11-17.

Kuigi esimesed elektriautod valmisid juba 19. sajandi lõpus, siis uuesti populaarseks on nad muutunud viimaste aastate jooksul. Euroopas on sel aastal enim uusi elektriautosid registreeritud Saksamaal (umbes 1000 uut elektriautot) ja Prantsusmaal (umbes 900 elektriautot). Põhjamaadest on elektriautosid kõige rohkem Norras, kus veereb teedel juba üle 4000 elektriauto.

Võrreldes bensiinimootoriga autodega on elektriautod keskkonnasõbralikumad ja nendega on odavam sõita. Eestis tuleb elektriautoga sõites kilomeetri hind kuni neli korda soodsam kui bensiiniautoga sõites. Elektriauto iga-aastane hooldus on bensiiniauto omast 50–70 protsenti soodsam.

Hetkel müügil olevate elektriautode sõiduulatus ühe laadimisega on umbes 150 kilomeetrit. Autod kasutavad liitium-ioonakut, mille tavalaadimine võtab aega umbes 6–7 tundi, kiirlaadimisega täitub auto aku 80 protsendi ulatuses umbes 20 minutiga.

Elektromobiilsuse programmi (ELMO) raames saavad era- ja juriidilised isikud taotleda KredExist elektriauto ostutoetust kuni 18 000 eurot. Lisaks toetatakse kuni tuhande euroga elektriauto laadija soetamist ja sellega seotud paigaldustöid.

Toetust antakse elektriauto ostuks, mis soetatakse Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist ning millel on Euroopa Liidu tüübikinnitus. Autol peab olema vähemalt kaheaastane garantii, akul viis aastat ja auto peab olema soetatud esmasesse omandisse.

Elektriautode laadimiseks rajatakse Eestisse kiirlaadimispunktid, mida tuleb üle Eesti ligi 200. Kiirlaadijad paigaldatakse kõikidele põhimaanteedele ja kõrvalmaanteedele umbes 40-60 kilomeetrise vahemaaga ning kõikidesse enam kui kolme tuhande elanikuga linnadesse ja asulatesse.

Laadimisvõrgu rajamiseks käib hetkel rahvusvaheline riigihange, mille võitja selgub aasta lõpuks. Lisaks kiirlaadijate paigaldatakse kõikide elektriautode projektis osalevate omavalitsuste juurde ka tavalaadijad, et autot oleks mugav töökohas laadida.

Elektriautode Eesti tuur toimub 7.-13. novembrini toimuva energiasäästunädala raames. Energiasäästunädalat korraldavad Tartu Regiooni Energiaagentuur, KredEx, Eesti Energia, keskkonnainvesteeringute keskus, Eesti Korteriühistute Liit, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Swedbank ja Säästva Eesti Instituut.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles