Päevatoimetaja:
Kaido Einama

JABUR SUMMA: kaks nädalat turul olnud mängu tegemine maksis 400 miljonit dollarit?

Copy
Foto: Firewalk Studios

Augustikuus jõudis PlayStation 5 konsoolile võrgupõhine tulistamismäng «Concord». Teos jõudis turul olla vaid kaks nädalat, peale mida see kinni pandi. Finantsiliselt on Sony jaoks tegemist hävitava olukorraga.

Uus raport väidab, et tulistamismängu loomisele kulus aastate jooksul üle 400 miljoni dollari. Väidetavalt kuni kaheksa aastat arenduses olnud teose loonud Firewalk Studios kulutas mängule 200 miljonit alfaversiooni saamiseks.

Seejärel osteti stuudio Sony poolt, kelle arvates olevat «Concord» olnud niivõrd kehvas seisus, et selle päästmiseks tuli kulutada veel 200 miljonit. Mängu käimas hoidmise peale kulunuks Sonyl veel miljoneid dollareid.

Suur summa kulus ka sellele, et osa tööd väljastpoolt stuudiot tellida, vastasel juhul oleks ilmumine kaugemale edasi lükkunud. 2023. aasta esimeseks veerandiks polnud aga keegi töötanud selliste asjade kallal, nagu monetiseerimine jm.

Kui kõik eelnev on tõesti tõsi, on tegemist suurima ebaõnnestumisega PlayStationi pikas ajaloos.

Mürgine positiivsus

Antud olukord on tõeliselt kentsakas, ent veelgi kummalisem on see, mis juhtus kulisside taga. Raskustest hoolimata olevat PlayStation teoses näinud niivõrd suurt potentsiaali, et teost peeti juba eos konsoolitootja üheks olulisimaks nurgakiviks.

Usuti, et sellest saab PlayStationi «Star Wars», mis suudaks murda välja mängude maailmast ning olla edukas ka muus meediumis. Seda võiks iseloomustada asjaolu, et mäng esineb Amazoni eesootavas sarjas «Secret Level», mille üks episood on pühendatud justnimelt «Concordile».

Ka olevat mängu ümbritsenud nn «mürgine positiivsus,» mis tähendab, et selle kohta ei tohtinud keegi midagi halba öelda. Igasugune kriitika kõlas aga kurtide kõrvade jaoks. Eelkõige oli tegemist Sony Interactive'i tegevjuhi Herman Hulsti lemmikuga.

Mis saab «Concordist» tulevikus, ei ole teada. Firewalk Studios liider astus hiljuti tagasi.

Tagasi üles