Euroopas vähenes väiksemate ja odavamate sõiduautode müük

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswageni kontsern andis sõiduautode müügis tooni.
Volkswageni kontsern andis sõiduautode müügis tooni. Foto: SCANPIX

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) kommenteerib Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) teadet, mille kohaselt on sõiduautode müük Euroopas juulis ja augustis langenud eelmise aastaga võrreldes 7 protsendi võrra.

AMTELi tegevjuht Arno Sillati sõnul jätkus 2012.a. juulis-augustis Euroopa autoturul langus, kuid üldpilt jäi põhiliselt samaks, mis I poolaasta kokkuvõttes - sõiduautode müük on 2011. aastaga võrreldes 7 protsenti vähenenud.

Seega ei saa Sillati sõnul üle tähtsustada Saksa autoturu juulis ja augustis keskeltläbi 5 protsendi suurust müügi langust. Kaheksa kuu kokkuvõttes on EU suurim autoturg veel nulljoonel läinud aastaga võrreldes ja aastatulemust prognoosivad nad ise -2 protsendi ringis.

EU suurematest turgudest olid Prantsusmaa 13,4 protsendilises ja Itaalia 19,9 protsendilises languses, seevastu UK 3,3 protsendiga plusspoolel. EU uued liikmed on veel 1,4 protsendiga tõusus, kuid trend on ka pigem langusele.

Euroopa autoturgude ülivõimas liider on jätkuvalt Volkswagen. VW Group ettevõtted on oma kogumüügiga praktiliselt ainsad, kes on suutnud näitajad läinud aasta tasemel hoida, Audi on koguni 5-protsendilises tõusus. Konkurendid on suuremal või vähemal määral andnud tagasi.

Üllataval kombel on tugevalt tõusnud Jaguar, Land Rover ning Lexus, kuid nende müüginumbrid on EU mastaabis suhteliselt marginaalsed. Üldist trendi vaadates peab tõdema, et suurem langus on väiksemate ja odavamate autode sektorites - Fiat, Renault, Opel ja Peugeot on kaotanud kõik 15-20 protsenti, seevastu MB ja BMW on vaid paar ühikut miiinuse poolel, Audist rääkimata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles