Mercedes-Benz ML kolmas põlvkond: peaaegu nagu GL

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedes-Benz ML
Mercedes-Benz ML Foto: whatcar.ee

Uue Mercedes-Benz ML-klassi ametlik müük algab üle Euroopa ülehomme, 19. novembril 2011. Ka Tallinna Mercedes-Benzi esinduses, kus auto pidulikult müügisaali veeretatakse. Enne seda said Eesti autoajakirjanikud aga võimaluse teda päevakese proovida.

Huvi uue ML-klassi vastu on suur vaatamata tema soliidsele hinnale. Ja ausalt öeldes, pole ka imestada. Preemiumklassi maasturid on meil omandanud nö «staatuse sümboli» tähenduse ning uus ML-klass on oma olemuselt suur samm eelkäijaga võrreldes edasi, hakates otsapidi juba oma vanemale vennale, GL-le kandadele astuma. Seda nii välimuselt kui sisemuselt, vahedab Whatcar.

Samas on tema 55 440-eurone alghind tervelt 20 000 euro, ehk ühe korraliku pereauto jagu GL-st soodsam ning uue ML-klassi saab kätte ka soodsamalt kui näiteks BMW X5 või Audi Q7. Tõsi, ML-klassi «alumise otsa» puhul on tegemist pisema mootoriga, millist konkurendid ei pakugi, samaväärsete jõuallikate puhul on hinnad enam-vähem samad.

Kuid sellele vaatamata on ka soodsaima ML-klassi 2-liitrise diiselmootori 204 hj üsnagi piisav, et 2150 kg tühimassiga autot ilma suuremate hädadeta edasi liigutada. Eriti, kui arvestada, et keskmine kütusekulu jääb sellisel autol 6,0-6,5 liitri kanti 100 km kohta ja kui tema 93 liitrine kütusepaak pilgeni täis tankida, saab temaga sõita tervelt 1500 km ilma, et tanklasse asja oleks.

Et tegemist on tõepoolest nähtusega omaette, tõestab seegi, et uut ML-klassi premeeriti esimese preemiumklassi maasturina keskkonnasertifikaadiga TR 14062. Mida iganes see numbrikombinatsioon ka ei tähendaks, on see ilmselt väga kõva sõna. Kasvõi juba seetõttu, et kõik uue ML diiseljõuallikad vastavad EU6 standardile, mis hakkab kehtima alles aastal 2014 ja et võrreldes eelmise mudeliga on uute mootorite kütusekulu ca 25 protsenti madalam.

Mercedes on Mercedes

Nii palju siis sissejuhatuseks. Kui naasta proovisõidu juurde, siis esimene Eesti registrisse kantud musta värvi ML on väheke kangem mudel, täpsemalt öeldes, hetkel saadavaoleva mudelinimistu tipp: 3-liitrise V6 diiselmootoriga ML 350 Bluetec 4Matic, millel võimsust ligi 260 hj (190 kW) ja baashinnaks 60 408 eurot.

Pole ilmselt mõtet hakata sellise auto juurest otsima mingeid puudusi. Kui selles kontekstis üldse millestki rääkida, siis ehk vaid Mercedes-Benzile omastest iseärasustest, millega harjumine võtab veidi aega. Kuid just nende iseärasuste tõttu ta ongi ju Mercedes-Benz!

Kui aga kõik nupud-kangid «käe sisse» saadud, on temaga sõitmine vaid lust ja rõõm. Alates reisijaid ümbritsevast luksusest (saarepuust dekoor, ehtsast nahast heledad istmed jne) kuni tipptasemel müraisolatsiooni ja sõiduomadusteni välja.

Konkreetsele autole on lisatud Airmatic õhkvedrustus, millega saab timmida vedrustuse jäikust, tõsta teda maastikule minnes kõrgemale jne. Lahemaa kurvilistele teedele sobib «Sport» asend igatahes nagu rusikas silmaauku: juba pärast paari esimest kurvi oled unustanud, et istumise all on kogukas maastur. Pigem võrdled saadavat sõidunaudingut mõne kompkatklassi «hot-hatchiga».

Kui «kähkusõiduga» ühel pool, muutub sportlik režiim mõistagi ebavajalikuks (et mitte öelda häirivaks), kuid kohe kui vedrustus «Comfort» reziimile ümber lülitatud, jätkub muretu ja sujuv

kulgemine mistahes suurusega ebatasasustest sõltumata.

Maanteesõit nagu väärtfilmi vaatamine

Maanteesõit on sellise autoga muidugi igav nagu kvaliteetne väärtfilm. Saad ju aru küll, et tegemist on tõelise filmiklassikaga aga ikka tuleb tukk peale. Vaikne, hästi kursil püsiv, piisavalt pehme ja ega juhil polegi roolis suurt midagi teha. Isegi tankimise peale ei pea mõtlema.

Õnneks annab auto rajalt kõrvalekaldumise puhul juhile kerge roolivärinaga märku ja kui sõit liiga pikaks läheb, tuletab auto kohvitassi kujutisega märgutulega juhile meelde, et aeg on teha väike peatus. Sirutada selga ja juua tass kohvi.

Küll aga hakkasin paarisaja kilomeetrise distantsi ajal hirmsasti puudust tundma adaptiivsest tempomaadist. Ehk kui juba sellise hinnaga auto, siis võiks see ka ise eessõitva autoga pikivahet hoida. Hiljem selgus, et selle lisamine on täiesti võimalik, kuid adaptiivne tempomaat kuulub paketti nimega Distronic Plus.

Kuna tegemist on aga üsna keerulise süsteemiga (lisaks kuulub paketti veel piduriassistent ja parkimisabisüsteem, aktiivne pimenurga vältimise ning sõidurea hoidmise abisüsteem ja laste istme andur paremas esiistmes), siis maksab see pakett päris palju – tervelt 2700 eurot. Seda on üle 600 euro rohkem, kui tuleb maksta näiteks õhkvedrustuse ja ligi 500 eurot rohkem kui Off-Road tehnikapaketi eest. Päris kallis.

Pisut disainist

Ma julgeks arvata, et disain on selle auto puhul tegelikult kõige olulisem teema. Vaat et olulisemgi, kui kokku hoitud kütuseliitrid ja eurod. Ja seda koguni kolmel põhjusel: esiteks on üsna mitu disainielementi pärit eelmise ML AMG versioonilt (esi- ja tagaampri alused metallimitatsioonid), teiseks on veelgi rohkem elemente pärit 20 000 eurot kallimalt GL-lt (näiteks kapotil olevad kaks paralleelset süvendit, küljejoon, mitmed elemendid sisekujunduses jne) ning kolmandaks, erinevalt eelmisest ML-klassist, näeb uus ML lihtsalt palju stiilsem ja tervikuna kenam välja!

Igatahes pidi ühe täpselt sama värvi eelmise ML-klassi omanik, kes oli installeerinud oma autole LED-päevasõidutuled ja samalaadse disainipaketi koos astmelaudadega, sõitma ühes väikelinnas vastu tulles kõnniteele. Silmad peas nagu klaabul, oli mees ilmselt šoki äärel: seni oli ju tema üle linna kutt! Nüüd aga…

Ja veidi ka varustusest

Baasvarustus on uuel ML-klassil igati soliidne. Eriti ML 350 BlueTECil ja ML 350 BlueEFFICIENCYl (esimene siis 3-liitrine V6 diisel ja teine 3,5-liitrine bensiinimootor). Baasmudel, 2-liitrine 250 BlueTEC, on veidi kasinama varustusega, näiteks ei ole tal baashinnas parkimisabi ja esiistmete soojendust ning talle pole võimalik lisada ka raha eest aktiivset külgkalde stabiliseerimissüsteemi.

Olgu selle parkimisabi ja külgkaldega kuidas on, kuid esiistmete soojendus võiks sellise klassi autol olla meie kliimas ikka kõikidel versioonidel hinna sees. 408 eurot selle «lisamugavuse» eest pole ehk mersuostjale väga suur raha, kuid asi on lihtsalt põhimõttes.

Seevastu on kõik kolm ML-klassi versiooni varustatud seitsmeastmelise automaatkäigukastiga, mille juhthoob asub roolisambal, Start/Stop süsteemiga, LED päevasõidutuledega jne, jne. Kuid ei hakkaks siinkohal kõike ümber kirjutama, täpse varustusloetelu ja hinnakirja leiad siit!
 

Kokkuvõtteks

No mida Mercedes-Benzilt muud oodata ongi, eriti oma 125 juubeliaastal. Ma tõesti ei oska öelda, kuidas tunnevad end uue M-klassi roolis BMW X5 või Audi Q7 omanikud, kuid neile, kes on kord juba kolmeharulise märgi usku pööranud, on see auto tõeline pärl: soliidsem, parema varustusega, ökonoomsem, mahukam jne, jne.

Vaid paar pisiasja jäävadki hinge kriipima: istmesoojendus võiks olla sellises autoklassis ikka sama elementaarne kui rool ja rattad, ilma ühegi erandita. Ning pagana kahju, et tema adaptiivse tempomaadi lisamine on ostjale nii keeruliseks ja kalliks tehtud. Ma saan aru, et Distronic Plus pakett sisaldab väga palju häid ja vajalikke abimehi, kuid näiteks BMW X5 Stop&Go funktsiooniga adaptiivne tempomaat maksab tervelt 1130 eurot vähem. See aga on juba ühe tavalise eestlase korralik kuupalk.

Muidu aga…Mercedes on Mercedes ja uus ML on seda kõige otsesemas tähenduses! Sellega peaks olema kõik öeldud.

Meeldis: ML-klassi areng tervikuna
Ei meeldinud: adaptiivse tempomaadi puudumine prooviautol ja selle soliidne hind lisavarustuses
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles