Proovisõit: uus Kia Sportage üllatab

Kia

FOTO: tootja

Minu järjekordne suvise katsesõidu objekt oli auto, mille kohta ollakse harjunud kasutama läbisegi mõisteid linnamaastur, mahtuniversaal või crossover – uus Kia Sportage üllatas mind tavajuhina rohke mugavusvarustuse, nüüdisaegse disaini ja sõiduomadustega.

Asugem pikema sissejuhatuseta auto omaduste kallale. Proovimudeli täpne ja hirmuäratavaid lühendeid sisaldav nimetus kõlab nii: Sportage 1,6 GT-GDI 7DCT GT-LINE Plus. Ja uskuge mind, nende lühendite taga on sisu – üle ootuste hea seejuures. Keskmine kütusekulu 7,5 liitris sajale kilomeetrile, heitgaase paiskab see kilomeetris atmosfääri 175 grammi.

Proovimudelil oli 7-käiguline automaatkäigukast ning käiguvahetus oli senikatsetatud masinaist selgelt sujuvaim, märkamatum. Eriti peenusteni on Kia häälestanud kohalt äramineku, sellist jõulist sujuvust liikumaasumisel kohtab selle klassi masinate puhul haruharva – au ja kiitus kõigilt, kellel palju linnas sõitmist. Gaasi vajutades vajud paratamatult sügavamale istmesse, selles masinas on «vürtsi».

Mis puutub mugavusvarustusse, siis näiteks auto lukust lahti võtmiseks piisab Kiale läheneda, pult taskus – edasi pole vaja muud, kui lingist kinni haarata ja uks avada. Eriti mugavaks on tehtud pagasiruumi avamine – lukustusest vabastamise järel auto tagaosale lähenedes avaneb see ilma igasuguste lisaliigutuste või vajutuste tulemusel elektriliselt ise.

FOTO: Mobiilifoto

Autosse sisenedes ootab masina puhul ees uutele mudelitele kohane 7-tolline multimeediasüsteem puutetundliku ekraaniga. Üllatavat selles suurt midagi ei ole, ühendad ikka üle Bluetoothi mobiiliga ära ja hands-free-süsteem toimib nagu valatult. Lisaks USB-sisend telefoni laadimiseks ja sisendid muusika mängimiseks autokõlaritest.

Sõidurežiime Kial palju pole, täpsemalt on neid kaks – tavaline ja sport. Ma ei lasku nende erinevuse tehnilistesse nüanssidesse, kuid vahe on selgelt märgatav ja tunnetatav iga keharakuga.

Spordirežiimi valimisel kurvilisel külateel tunned, kuidas rool muutub kergemaks ja liigutustele kiiremini reageerivaks, vedrustus ei lase kurvides autol sentimeetritki valitud kursilt kalduda, mootor saab hoopis teise hääle, kuskilt kostab mõnusat lõrinat. Alajuhitavusest pole märkigi. Kia sõidustabiilsuse juhtimissüsteem on selle masinaga liikumise muutnud  võrdluses selgelt paremaks mõlema režiimi puhul.

Tagasikäigu sisselülimisel käivitatakse autol tagurduskaamera koos abijoontega eriti täpseks manööverdamiseks. Lisaks tagurduskaamerale on masinal (olenevalt mudelist) saadaval pimeda nurga jälgimissüsteem ning intelligentne parkimisabisüsteem. Loomulikult kaardilahendus ja hääljuhised.

FOTO: tootja

 Maanteesõidul on aga Sportage'il midagi, millega paljudele konkurentidele tõsiselt silmad ette teeb – sõidureas püsimise abisüsteem koos liiklusmärkide lugemisvõimega. See tõesti töötas ja sealjuures päris hästi. Tallinna-Narva maanteel, kus teejooned kenasti maha märgitud, õnnestunuks nähtavasti kiirtee lõpuni käed-vabalt sõita, kui auto ise häälekalt meelde ei tuletaks, et aeg on nüüd käed roolile tagasi panna. Oht mugavaks ja tähelepanematuks muutuda on selle funktsiooni puhul tõesti olemas, seega ei maksa neid hoiatusi süsteemile kuidagi pahaks panna. Selle funktsionaalsuse pärast on Kia kindlasti auto, mille roolis tahaks pikal sõidul taas tagasi olla.

Sageli vajaminevate mugavuse osas on autol veel automaatselt tumenev tahavaatepeegel, kaheosaline (ees- ja tagasõitjate jaoks) õhukonditsioneer, elektriliselt juhitavad küljepeeglid ja muidugi püsikiirusehoidja – KIA sellel mudelil mugavalt otse roolil.

Lisaks veel näiteks kojameeste soojendussüsteem, pööramise suunas keerduvad esituled, juhtmevaba mobiililaadimise tehnoloogia ja tohutu hulk lisavarustusena tellimise võimalusi – kuni esiistmete seljaventileerimise süsteemini välja. Istmed on autol lihtsalt suurepärased, selles osas ei oskagi ühte teisele eelistada.

FOTO: tootja

Välisdisain on autol minu hinnangul vägagi hästi õnnestunud – sportlikult kompaktsed, kergelt elegantsedki, õigesti veetud jooned ja kumerused, tulede elemendid ja LED-päevatuled – ei teki hetkekski kahtlust, et tegemist on igati uue ja tänapäevase masinaga. Masinasse on hea tunne istuda ja veel parem selles olla ja sõita.

 Tõsi ta on, uus KIA Sportage pole kindlasti turu kõige odavam auto – minu proovimudeli hind jääb ligikaudu 26 000 euro kanti. Võib küsida, kas ta on seda hinda väärt. Ma arvan oma põgusa sõidukogemuse põhjal, et jah – on küll.

Tagasi üles