Honda Accord keerab ise rooli

Sugulased on mul Ameerikas – põlvkonnavahetusega kasvas Accordile ette vägev kroomitud iluvõre, mis muudab auto sarnaseks tema Ameerika-sugulase Acura mudelitega.

FOTO: Honda

Kui Honda F1-sõitja Jenson Button täna hommikul üles ärkas, ei mäletanud ta tervest eile õhtul Brasiilias lõppenud vormelihooajast mitte midagi.

Lollid inimesed – näiteks need, kes Tallinna liiklust korraldavad – kahtlustaks muidugi, et Buttoni mälukaotuses on süüdi Brasiilia kuulus kärakas cachaça, mida sealsed baarmenid silmatilkade ja paari laimiviiluga maitsvaks kokteiliks segavad ja turistidele joodavad, aga ei.

Buttonil lihtsalt ei ole sellest hooajast midagi mäletada. Sõitude lõpuprotokollid näitavad küll, et ta on aasta jooksul kolm punkti kogunud, aga ilmselt teab ta nende päritolu sama täpselt kui Leonardo Da Vinci nimelise koreograafiakooli õpilane seda, kuidas korpe tehakse.

Ma saan Buttonist suurepäraselt aru. Ma tean, et olen uue Honda Accordiga sõitnud, aga ainult seetõttu, et mul on alles lennukipiletid ja ma mäletan viinamarjapõldude vahele ehitatud veidra kujuga hotelli.

Accordi sõiduomadustest ei jää meelde suurt midagi peale selle, et auto püsib teel ning vedrustus end teekatte järgi jäigemaks-pehmemaks sätib. See viib inimesed ühest kohast teise, ja nagu ma eelmisel nädalal teada sain, enamik inimesi autolt enamat ei ootagi. Üllatav.

Kas suur osa inimestest ostab ka riideid ainult selleks, et poleks külm ja et neid lubataks avalikku söögimajja? Mis võib tõsi olla, sest näiteks kaubamajas müüakse ju ainult musti ja halle meesteriideid.

Tegelikult, meenub mulle nüüd, on Accordiga üsna põnev sõita. Mitut autot te teate, kus rooli keerama ei pea? Accordis ei pea. Nõiakunsti abil tunneb Accord ära valged teejooned, ning püsib ilusti nende vahel. Ainus tingimus on, et juht peab roolist kinni hoidma – kui käesurve roolilt kaob, lahtub nõiduse vägi ja tagajärjeks on mitme laibaga verine avarii. Aga noh, näiteks CD-plaati vahetades või kindalaekast midagi otsides saab ühe käega ikka roolist kinni hoida.

Lisaks oskab Accord satelliitide abil välja arvutada oma asukoha päikese suhtes ja selle järgi kliimaseadme tööd reguleerida. Mis võiks olla lahedam?
Tagaiste. Välimuse põhjal ootasin tagaistmele pugedes märksa rohkem avarust. Ei saa öelda, et seal kitsaks oleks, aga hõisata pole ka millegi üle. Jääb vaid loota, et taksojuhid uuest Accordist liigsesse vaimustusse ei satu.

Esiistmetele oleks seevastu justkui ruumi juurde tulnud, aga siingi on oma miinused. Esiteks oli juba vanas Accordis juhil ja kõrvalistujal ruumi piisavalt, nii et pigem oleks tagaistet laiendada võinud, teiseks on kaduma läinud see mõnus tunne, mis eelmisse Accordi istudes tekkis – nagu oleks lemmikteksade asemel natuke lötakad viikarid jalga tõmmanud.

Honda Accord Elegance

Mootor
töömaht: 1997 cm³
võimsus: 115 kW (156 hj )
Mõõdud
(p/l/k): 4726/1840/1440 mm
Kiirendus
0–100 km/h: 9,3 s
Kütusekulu
(keskmine) 7,3 l/100 km
Hind: 359 000 kr
HINnANG:

Sõiduomadused:    •••••
Disain:    ••••
Mugavus:    •••••
Mahutavus:    •••••
Hind:    •••••
Hinne:    4,8

Tagasi üles