Uute mobiiltelefonide keerukus ajab inimesed närvi

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefonid.
Mobiiltelefonid. Foto: AP Photo / Scanpix.

Uued mobiilid on nii keerukad, et inimesed lähevad oma telefone seadistades endast välja ning loobuvad paljude funktsioonide kasutamisest, selgus Suurbritannias ja USAs läbiviidud uuringust.



Uuringu läbi viinud mobiilsidefirma Mformationi andmeil peab 85 protsenti inimestest telefoni seadistamist liiga keeruliseks, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal

Novaator

.

Neljast tuhandest küsimustele vastanust nõustub 95 protsenti väitega, et nad kasutaksid rohkem eri funktsioone, kui see oleks tehtud lihtsamaks, kirjutas BBC.

«Uutel mobiiltelefonidel on palju funktsioone, kuid suuremat osa neist inimesed ei kasuta,» ütles Mformationi pressiesindaja Matthew Bancroft. «Halvad kogemused rakenduste kasutamisel sunnivad inimesi neist loobuma. Kui rakendus esimesel korral korralikult ei tööta, siis 61 protsenti inimestest seda edaspidi ei kasutagi.»

Probleeme tekitab inimestele sageli interneti kasutamine, e-kirjade lugemine ning piltsõnumite saatmine.

«Apple'i iPhone näitab oma puutetundliku ekraaniga teistele teed, sest uuringutest on selgunud, et just menüüdest arusaamine on paljudele probleemiks. Kui kõik olulisemad rakendused on ikoonidena nähtaval, leitakse nad kergemini üles ning kasutatakse märksa suurema tõenäosusega,» ütles Geoff Blaber ettevõttest CCS Insight.

«Telefonioperaatorid on väga huvitatud, et inimesed kasutaksid võimalikult palju erinevaid teenuseid, sest ainult kõnede ja tekstisõnumite peale lootma jäädes kasuminumbrid oluliselt ei suurene. Seega on oodata, et telefonide kasutajasõbralikkuse suurendamist võetakse vägagi tõsiselt,» lisas Blaber.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles