Betoonist teed ei ole liigne luksus, vaid arukas kokkuhoid

Copy
Betoontee katselõigu ehitus Õismäel. Eestis on raskeliiklust arvestades 300 kilomeetrit magistraalilõike, kus betooni kasutamine oleks põhjendatud.
Betoontee katselõigu ehitus Õismäel. Eestis on raskeliiklust arvestades 300 kilomeetrit magistraalilõike, kus betooni kasutamine oleks põhjendatud. Foto: Raivo Tiikmaa

Pikema kasutamiseaga ja väiksemate hoolduskuludega betoonteede kõrval oleks asfaltkattega teede kogukulud 40-aastases arvestuses 40 protsenti kallimad, kinnitab kogenud teedeinsener Ain Kendra oma põhjalikus uuringus.

«Ma ei ole nii rikas, et osta odavat ülikonda» kehtib ka maanteede puhul. Ülikonna kandmiskõlbliku välimuse kiire kadumise tõttu tekib vajadus see üsna kiirelt uuega asendada. Samas Inglise villast kantakse aastakümneid. Ja lisaks, mis on odav, see näeb ka odav välja ning seda on halb kasutada. Sama kehtib paraku ka püsirajatiste kohta, millest iseäranis tee-ehituses rajatava puhul on käigus suur raha.

Nii on ka mõneprotsendiline sääst, sealhulgas kvaliteeti kaotamata, kindlasti mõistlik. Riigi mastaabis on aga pikaajalisest, antud valdkonnas 40-aastasest ajaperspektiivist raske asju vaadata, kuna otsustajaid kammitseb 4-aastane valimistsükkel. Mis üle selle, kaotab otsustajatele atraktiivsuse samal moel kui jutud meie Päikese kustumisest või plahvatamisest ca 5 miljardi aasta pärast. Isegi siis, kui kõne all on miljardid eurod nagu teeprojektide puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles