KUI ON AI, NÄITA UST! Valve ei taha tehisintellekti loodud mänge (1)

Sten Kohlmann
, ajakirjanik-toimetaja
Copy
Foto: pixabay.com

Tehisintellekti ja selle erinevate mudelite populaarsuse kiire tõusuga on kaasnenud asjaolu, et neid kasutatakse ka mängude arendamisel. Müügiplatvormile Steam see aga väga ei meeldi.

Redditis jagab enda kogemust üks mänguarendaja, kes üritas oma loomingut Steami saada. Selleks tuleb teos edastada platvormi omanikule Valve'ile, kes selle esmalt üle vaatab. Arendaja taotlus aga lükati tagasi. Põhjus? Tehisintellekti poolt loodud sisu.

«Üritasin umbes kuu aega tagasi välja anda mängu, millel oli paar elementi, mis olid üsna ilmselgelt AI loodud, kirjutab arendaja

«Minu plaan oli välja anda mängu robustsem versioon, milles on 2–3 elementi, mis on ilmselgelt loodud tehisintellektiga, ja parandada need enne mängu tegelikku väljaandmist. Ma ei teadnud, et Steamil on probleeme AI loodud kunstiga.»

Valve saatis arendajale vastu järgmise kirja: «Kuigi püüame enamiku meile saadetud teostest avaldada, ei saa me saata mänge, mille jaoks pole arendajal kõiki vajalikke õigusi.»

«Pärast ülevaatamist tuvastasime mängust [mängu nimi] intellektuaalomandi, mis näib kuuluvat ühele või mitmele kolmandale poolele. Eelkõige sisaldab [mängu nimi] tehisintellekti loodud kunsti, mis näivad tuginevat kolmandatele isikutele kuuluvale autoriõigusega kaitstud materjalile.»

«Kuna sellise tehisintellektiga loodud kunsti juriidiline omandiõigus on ebaselge, ei saa me teie mängu avaldada, kui see sisaldab neid tehisintellektiga loodud elemente, välja arvatud juhul, kui saate kinnitada, et teil on õigused kogu intellektuaalomandile, mida on kasutatud andmekogumis, mis õpetas AI, et luua teie mängu kunsti.»

Valve andis arendajale ühe võimaluse mängust AI loodud elemendid eemaldada ja siis uuesti proovida. Arendaja sõnul täiendas ta probleemseid elemente käsitsi, et poleks kohe arusaadav nende algallikas. Uuel katsel aga lükkas Valve taas arendaja mängu tagasi.

Arendaja arvab, et Valve pole veel suutnud leida õiget lähenemist AI-mängudele. Näiteks on varem lubatud platvormile teos «This Girl Does Not Exist», mille eripäraks on asjaolu, et absoluutselt kõik on tehtud tehisintellekti abil.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles