Kütusekulu - unelmad ja tegelikkus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nädala lõpus on kütuse hinnad tavaliselt soodsamad. Nädala alguses kihutatakse need jälle üles.
Nädala lõpus on kütuse hinnad tavaliselt soodsamad. Nädala alguses kihutatakse need jälle üles. Foto: Elmo Riig / Sakala

Saksa soliidne autoajakiri Auto Motor und Sport (edaspidi AMS) on juba mõnda aega kahtlustavalt suhtunud autode ametlike kütusekulude arvudesse, ning avaldas käesoleva aasta 13. numbris (13. juuni 2013, lk. 54-55) oma mõõtmistulemused võrrelduna euroliidu NEDC-mõõtmistsükli andmetega, kirjutab Whatcar?.

Kütusekulu mõõdab AMS kahel viisil. Esiteks läbib katsetatav auto nn säästuringi, mille pikkus on 280 kilomeetrit. Siin sõidavad väljaõppinud juhid, kes püüavad kütusekulu võimalikult madalal hoida. (Hoolimata päevakuumusest jäetakse näiteks kliimaseade alati sisse lülitamata). Samas ei ole sõit üldse elukauge, sest keskmine kiirus küünib 70 kilomeetrini tunnis (NEDC-tsükkel läbitakse keskmise kiirusega 33,6 km/h).

Teiseks mõõdetakse auto kütusekulu päriselus. Siin kütust spetsiaalselt kokku ei hoita, liigutakse üldises tempos ega jäeta ka möödasõite tegemata. Teisalt ei püstitata ka mingeid kiirusrekordeid. Lühidalt -- sõidetakse nii nagu Teie või mina.

Mõõtmistulemused koondas AMS tabelitesse, mida saab näha Whatcar?-i autoblogist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles