Lugejate proovisõit: Hyundai ix35

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hyundai ix35.
Hyundai ix35. Foto: whatcar.ee

Kolm whatcar.ee klubiliiget said üheks nädalavahetuseks enda kasutusse uue Hyundai ix35. 163 kW diiselmootori ja automaatkastiga Premium varustuses auto, mille baashind on 429 900 krooni.


Tegemist on ka kõige luksuslikuma Hyundai ix35 versiooniga. "Igati väärt masin," oli kõigi kolme ühine otsus, edastab whatcar.ee.  Ehkki erinevaid miinuseid leiti nii siit kui sealt, paljustki sõltusid need senistest harjumustest, ehk kes millise autoga on harjunud sõitma. Kolmeks väljavalituks osutusid Martina Kalam, Valev Kaldoja ja Argo Käis. Mida whatcar.ee esimese testigrupi liikmed Hyundai ix35-st arvasid?


Martina Kalam:

Martina sõidab igapäevaselt diiselmootoriga Opel Omegaga. Sestap oli tal diiselmootoriga linnamaasturiga harjumine üsna lihtne. "Hyundai küll nii pehme ei ole kui Omega, kuid sellega harjus üsna ruttu ära ja tegelikult oli tegemist üllatavalt mõnusa masinaga," lausub Martina, kelle sõnul meeldis talle väga Hyundai ix35 disain, mis eestvaates meenutab pisut Ford Kugat, tagant Lexus RX.

Samuti tunnustas ta juhikohta, istmed on tema sõnul väga mugavad, armatuurlaual olevad nupud käepärased ja palju leidub autos erinevaid panipaiku. Näiteks mahutavad ustetaskud suurt 1,5 liitrist veepudelit, mille paigutamisega tavalises sõiduautos tuleb alatasa kurja vaeva näha. Jahutusega kindalaegas on mahukas, samuti keskkonsoolis oleva käetoe laegas.

"Mis mind isiklikult häiris, oli see, et keskkonsooli käetuge ei saa ettepoole nihutada. Naisetahvana pean ma juhiistme üsna ette laskma ja siis jääb käetugi minust liiga kaugele taha ning sinna toetada enam ei saa," lausub Martina, kelle sõnul oli teine miinuspoolele kirja minev nähtus tagauste kõrge aknaserv, ehk kui laps panna turvatooli tagaistmele, siis ei näe ta aknast välja ja tal hakkab sõidu ajal igav.

Seevastu oli ta vaimustuses kabiinis oleva tagavaatepeegli vasakusse nurka integreeritud tagurduskaamera pildist, mis lihtsustab tagurdamist oluliselt. ""Kontrollisin järele, et ühe meetri peal hakkavad tagurdusandurid piiksuma ja kuni ekraanil oleva kollase kasti servani võib julgelt tagurdada," räägib Martina, kelle jaoks teine suurem positiivne üllatus oli auto kütuskulu. "Suhteliselt suur maastur, sõitsin peamiselt linnas aga kütusekulu jäi tublisti alla 10 liitri 100 km kohta. Ja ega ma kiirendamisel ikka tagasi ka ei hoidnud. Minek oli autol väga hea ja see lausa kutsus jõulisemalt vajutama."


Meeldis: kütusekulu, kabiin, juhiiste, ruumikus tagaistmel, stiilne armatuurlaud, käepärased juhtnupud, i-podi ja USB pistik.
Ei meeldinud: väikesed tagumised külgaknad, keskkonsooli käetugi võiks ettepoole liikuda, uksed sulguvad raskelt.

Argo Käis:

Argo sõidab igapäevaselt Audi A4 Avantiga. Sestap on tema harjunud pisut jäigema, kuid samas täpse roolisüsteemiga ning ka saksalikult jäiga ning sportliku vedrustuse ning istmetega. Need olid ka peamised asjad, mida ta tähele pani: pisut ülevõimendatud ja kerge rool, mis eriti väikestel kiirustel oli liiga kerge ning ka kruusateel kippus auto pisut ujuma. Samas maanteesõidul, kui kiirused suuremad, oli Hyundai kiirustundlik elektriline roolivõimendi igati pädev. Auto püsis hästi kursil ning pidevalt tähelepanu ei vajanud.

Samuti häiris Argot kiviklobin, mis kruusateel sõites tugevalt tunda andis. Ning ehkki iste ise oli Argo hinnangul igati mugav, tahtnuks ta seda harjumuspäraselt veidi allapoole lasta. Harjumatult kõrge oli tema jaoks maasturiroolis istumine, mis tõsi küll, tagas ka hea ülevaate ümberringi toimuvast.

Muus osas oli ta aga autoga väga rahul. "Mahukas! Eriti tagaistmel võrreldes minu Audiga on ikka väga palju ruumi ja ka pakiruum on suur," lausub Argo, kelle sõnul võiks ix35 täismõõdus tagavararatta asemel olla nn väike "sõõrik", sest esiteks on suure maasturi täsimõõdus ratas väga raske, teda on keeruline tänu sellele vahetada ning ka pakiruum võiks selle arvelt olla näiteks topeltpõhjaga. Saaks tublisti ruumi juurde.

Mootorimüra oli tema hinnangul hästi summutatud ning kiirendus koguka maasturi kohta väga hea. Palju panipaiku, käepärased nupud ning muidugi madal kütusekulu, mis sellise võimsusega mootori kohta oli suisa üllatav. "Kokkuvõttes on siin selle raha eest ikka väga palju autot," lausb Argo.

Meeldis: madal kütusekulu, ruumikus nii esi- kuitagaistmetelnin pakiruumis, hind
Ei meeldinud: Kiviklobin kruusateel, kerge rool, kõrge iste

Valev Kaldoja:

Igapäevaselt diiselmootoriga Volvo V70-ga sõitev Valev Kaldoja kiidab kõige rohkem Hyundai ix35 136 kW diiselmootori kiirendust ning disaini. Samuti meeldis talle auto ruumikus, kus tagaistmel on rohkem ruumi kui Volvos ning ka pakiruumi mahub piisavalt kraami.

Küll aga tunnistab Valev, et Volvo müratase on madalam ja sellega võrreldes häiris teda pisut Hyundai müra. Kuid see oli ka sisuliselt ainus miinus, mis talle silma torkas. Kerget rooli pidas ta vastupidiselt Argost pigem plussiks ning temalegi meeldis väga peeglisse integreeritud taguruduskaamera, mis Premium varustuses on autol juba standardis. Samuti i-Podi ja USB pistikuid keskkonsoolis.

"Ja vedrustus mulle meeldis. Meie teedele just sobiv. Olen ise omanud varem samuti linnamaasturit ja sellega võrreldes on Hyundai igga meie teedele nagu loodud," lausub Valev, kelle sõnul on tegemist igati mugava ja mõnusa autoga, mis peaks autoostjates viimasegi negatiivse eelarvamuse Korea autodest lõplikult põrmustama.

Meeldis: mugavus, kiirendus, juhitavus
Ei meeldinud: müratase
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles