Telia saadab hot.ee ja suhtlus.ee hingusele ning lõi online.ee (1)

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänasest hingusele läinud portaali suhtlus.ee kuvatõmmis
Tänasest hingusele läinud portaali suhtlus.ee kuvatõmmis Foto: suhtlus.ee

Telia Eesti otsustas sulgeda pikaaegse populaarse meelelahutus- ja infoportaali hot.ee ning algselt selle järeltulijaks mõeldud suhtlus.ee ja luua nende asemele eelkõige ettevõtetele mõeldud pilveteenuse online.ee.

Juba täna suunas Telia senise suhtlus.ee uuele aadressile online.ee. «Väike äriklient toimetab täna rohkem pilveteenuses – kasutab selle pakutavat e-maili teenust, hoiab seal oma dokumente ja kontakte ning saadab sõnumeid. Näeme, et suhtlus.ee on osutunud äriklientide seas populaarsemaks kui eraklientide hulgas. Muutsime suhtlus.ee nime online.ee-ks, kuna ka selle nimi kõlab nende jaoks paremini,» selgitas Telia Eesti ärikliendiüksuse juht Tarmo Kärsna.

Uus keskkond peaks Kärsna sõnul aitama ettevõtjatel koos hoida nii era-kui ärielu ja pakkuma sealjuures mitmeid uusi teenuseid. Ühte saab liita näiteks mitmeid e-maili kontosid ning kasutada on suur salvestusmaht.

Mis puutub hot.ee keskkonda, siis selle üleminek online.ee-ks toimub Telia pressiesindaja Raigo Neudorfi sõnul märtsi lõpus. Senistele kasutajatele jäävad hot.ee lõpuga meiliaadressid alles, kuid nende kasutamise keskkonnaks saab online.ee.

Tarmo Kärsna sõnul ei ole praegu põhjust prognoosida, et hot.ee sulgedes hakkab Telia klienditeenindusse palju hädakõnesid tulema, kuna põhifunktsionaalsus on samasugune.

«Senised kontaktid tulevad automaatselt hot.ee-st üle ja uues keskkonnas on lisavõimalusi nagu pilveketas,» loetles Kärsna portaalile geenius.ee uue keskkonna eeliseid. Lisaks on tema sõnul eriti väikeettevõtjate seas populaarseks osutunud võimalus veebikeskkonna kaudu saata näiteks klientidele suuremas mahus SMSe, mida telefoni trükkida oleks väga vaevaline.

«Pigem liigume sinna poole, et saaks väga mugavalt võtta oma domeeni ja sellega meiliaadressi,» lisas Kärsna.

Aastal 1999 loodud hot.ee keskkonnal on praegu veidi alla 200 000 unikaalse kasutaja nädalas. Teenuse hiilgeaegadel oli see näitaja mitu korda suurem.

Ostab riistvara ära

Lisaks teatas Telia täna uuest võimalusest ettevõtetele, kes ise ei taha enam oma IT-teenuseid üleval hoida ja seda teenusena sisse osta.

«Paljud ettevõtted on tunnistanud, et ise oma IT-teemadega tegelemine on tüütu, oskusi jääb väheks ja rakse on kursis olla, mis maailmas muutub. Hea meelega ostaksid nad teenuse sisse, kuid küsimus on, mida teha oma serveritega,» ütles Kärsna.

«Pakume kliendile, et ostame ta riistvara ära ja pakume talle IT-teenust vastavalt tema vajadustele – kui palju tal on vaja servereid, mälu ja salvestuspinda. Seega ei pea seda enam infrastruktuuri näiteks raamatupidamises maha kandma,» lisas Kärsna.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles