Autolehe test: hüperaktiivne Nissan Juke Nismo RS

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nissan Juke Nismo RS
Nissan Juke Nismo RS Foto: caradvice.com.au

Ühtpidi mõjub Nissan Juke’i raju disaini foonil sportversioon Nismo RS-i pehmelt öeldes püsimatu loomus igati kohasena, teisalt šokeerib topelt, leiab Autoleht oma testi tulemusel..

Igaks juhuks olgu kohe hoiatatud: need, kes tahavad lihtsalt väikest ja võimsat linnadžiipi, võivad Juke Nismo RS-is pettuda. Või mis võivad, kindlalt pettuvadki. Need, kellele tundusid Juke’i sõiduomadused üle võlli disaini foonil seni liiga tavalised, peaksid olema rahul, sest Nissan keeras ka sõidu osas nupud põhja. Rahu ja harmoonia ihalejad, see auto ei ole teile!

218 hobujõudu tuleb 1,6liitrisest turbomootorist, maksimaalne pöördemoment 280 njuutonmeetrit jääb vahemikku 3600–4800 pööret minutis. Kui sama jõuallika 190hobujõulist versiooni kasutava Pulsari 240 njuutonmeetrit jaotus 1600 ja 5200 pöörde vahele ja andis üsna ühtlase mineku, siis Juke perutab omajagu.

Selle hoog kukub mootori madalal töökiirusel päris ära ja tahhomeetriosuti tõustes mitte ei teki tasapisi, vaid lajatab ühel hetkel nii, et esiratastel on tõsine tegu jõu mahapanekuga. Viimase osas pakub abi piiratud libisemisega diferentsiaal. Vedrustus (nii amortisaatorid kui ka vedrud) on tavaversioonist jäigemad.

Niisiis: igapäevasõiduks on esiveoline ja manuaalkäigukastiga Juke Nismo RS klassikalises tähenduses üsna palju tähelepanu nõudev kaaslane, järsk ja raputav. Kiirem sõit kuival ja kurvilisel asfaltteel toob välja tema iseloomu harmoonilisema poole: Juke pakub piisavalt tunnetust ja kui mootor õiges pööretevahemikus hoida, siis piisavalt erksust kiirendustel.

Loe edasi: Autoleht

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles