AMTEL: Euroopa autoturg on stabiilse langustrendi võimuses

Kalev Aasmäe
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Automüük
Automüük Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Autode Müügi- ja teenindusettevõtete Eesti Liidu hinnangul septembrikuus Euroopa autoturul eriliselt positiivseid ega negatiivseid üllatusi ei ilmnenud ning üldiselt võib tänast olukorda hinnata stabiilseks.

Euroopa suurim, Saksa autoturg kukkus läinud aasta septembriga võrreldes 11 protsenti. Saksa Autotootjate Liit (VDA) siiski langustrendi süvenemist ei kinnita, vaid põhjendab müüginumbrite langust ühelt poolt vähema tööpäevade arvuga käesoleva aasta septembris, võrreldes eelmise aastaga. Seda arvestades on tegelik müügi vähenemine kahe protsendi piires. Teise põhjusena tuuakse välja ka mitmed eesolevad mudelivahetused suurt turuosa omavas väikeauto klassis. Seega võiks Saksamaalt lähiajal ka paremaid noote kuulda.

Aastaprognoosides on VDA jätkuvalt kahe protsendilise languse juures, seega mõõdukalt optimistlik.

Kui võrrelda EU suurimate autoturgude tänast seisu viimase 5 aasta tipuga, siis ei ole samuti põhjust üldiselt veel hädakella lüüa. Saksamaal müüakse 2012.a. oodatavalt ca 3,1 miljonit uut sõiduautot, mis moodusab 2006.a. rekordtulemusest 92 protsenti, Ühendkuningriigis on tulemus koguni 98 protsenti.

Prantsusmaal on müük langenud rohkem, tulemus 86 protsenti, kuid veel küllaltki positiivne. Teistel on seis kehvem - Itaalias müüdi 2005.a. ca 2,5 miljonit uut sõiduautot, sel aastal on oodata vaid 1,5 miljonit, mis on parimast tulemusest vaid 58 protsenti. Hispaania, Kreeka ja Portugal on veelgi rohkem tipust maas. Lõuna-Euroopas ei ole ka positiivselt põhjendavaid sõnumeid langusnubritele lisada. Siiski on EU üldine autoturu langus eelmise aastaga võrreldes olnud stabiilselt 7-8 protsenti ja loodetavasti aasta viimases kvartalis oluliselt ei suurene.

Positiivset tulemust näitasid EU liikmesmaadest Ühendkuningriik ja suur osa Ida-Euroopa riike. Euroopa suurim tõusja on Island, kes on müüki eelmise aastaga võrreldes kahekordistamas. Nende tükiarvud ei ole küll EU mõttes märkimisväärsed.

Jälgides üldisi trende autode tootmises, hakkab ACEA lähikuudel koguma ja väljastama eraldi statistikat ka elektriautode müügist Euroopa turul. Erilist edulugu kusagilt veel kostmas ei ole, elektriautode müük kiratseb ka mujal Euroopas. Naftat esialgu jätkub ja sissetöötanud liine keegi eriti muutma ei kipu. Pigem on täna suund ökonoomsemate sisepõlemismotorite väljatöötamisele.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles