Hiina autotootja BYD on kaheksa kuuga suutnud müüa vaid 100 uut tüüpi juhtmega elektrivõrku ühendatavat hübriidautot.
Esimeste juhtmega hübriidide müük ei edene
Eelmise aasta lõpul hakkas Hiina autotootja BYD esimesena müüma juhtmega hübriide, mis võimaldavad sõita vaid elektri abil ning vähendavad seega oluliselt kütusekulusid. Autodel on pikemate sõitude jaoks siiski olemas ka sisepõlemismootor, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal
Technology Review'd.
Kaheksa kuu jooksul on varemloodetud 4000-5000 sõiduki asemel suudetud maha müüa vaid 100 sõidukit. Elektriautode toetajatel tuleb loota, et tegemist on vaid konkreetse mudeli ebaeduga või Hiina turu väikse nõudlusega, mitte vihjega elektriautode müügi üleüldisele läbikukkumisele tulevikus.
USAs tuleb sel aastal müügile uue ettevõtte Fisker Automotive juhtmega hübriid, millele järgneb rohkelt eelreklaami saanud Chevrolet Volt järgmise aasta alguses. Chevrolet kaubamärgi omanik General Motors on pannud elektriautole suured lootused oma reputatsiooni parandamiseks.
Volt hakkab maksma 40 000 kuni 45 000 dollarit, Fiskeri luksussedaan aga 87 900 dollarit. BYD ei suutnud oma elektriautosid aga müüa ka tunduvalt odavama hinna eest - umbes 22 000 dollarit. Siiski on tegemist erinevate turgudega.
Kõigil kolmel kirjeldatud autol on suured akud, mis suudavad salvestada piisavalt energiat üle 60 kilomeetri läbimiseks. Hiljuti tutvustas aga oma uue juhtmega hübriidi mudelit Toyota, mis kasutab teistsugust lähenemist - vaid elektriga sõidab nende auto umbes 20 kilomeetrit.
Väiksem aku vähendab oluliselt auto hinda, kuid pole siiski selge, kas Toyota uus mudel tuleb odavam kui BYDi praegu müügisolev elektriauto. Juba Toyota vanemat tüüpi hübriid Prius, mida juhtmega laadida ei saa, maksis sama palju kui BYDi juhtmega hübriid.
Toyota plaanib aga enne juhtmega hübriidide turule toomist neid põhjalikult teedel katsetada, et uurida nende sobivust reaalsesse maailma. BYD omakorda plaanib paari aasta jooksul oma hübriide ka USAs müüma hakata.