Volvo näitas Frankfurdis lõppenud autonäitusel oma esimese hübriidmootoriga mudeli prototüüpi, seeriasse peaks masin jõudma 2012. aastaks.
Volvo diiselhübriid valmib 2012. aastaks
Diisel- ja elektrimootori kombinatsioon paigaldatakse senisele mudelile V70, kirjutab
. Auto eripäraks on ka selle kodusest elektrivõrgust laadimise võimalus.
Briti ajakirja Car andmeil sarnaneb Volvo lahendus üsnagi paljus Citroeni omale, kus sisepõlemismootor asub ees ja elektriline taga. Rootslased plaanivad kasutada 2,4-liitrise töömahuga jõuallikat, mille võimsuseks on 205 hobujõudu.
Elektrimoori võimsuseks teatatakse 50 kW. Sellise lahenduse üheks eeliseks on asjaolu, et vajadusel veavad kõik neli ratast.
Esimeste andmete kohaselt suudab Volvo kõnealune kooslus täis akude ja kütusepaagiga läbida 1 100 - 1 200 kilomeetrit. Tähelepanuväärselt hea on aga süsinikdioksiidi emissioon, mis jääb vaid 50 grammi juurde kilomeetri kohta. Akude laadimiseks vajatakse kuut tundi.
Volvo alustas läbirääkimisi ka Rootsi valitsusega projekti investeerimise osas. Suure tõenäosusega doteerib valitsus auto ostjat umbes 7 000 euroga. Arvutuste kohaselt peaks diiselhübriid võrreldes tavalisega keskmiselt 9 000 kuni 10 000 euro võrra kallim olema.
Tõsi, mingeid konkreetseid summasid esialgu veel välja öelda ei taheta. Volvo põhjendab asjaolu liitiumioonakude omahinna muutumisega ning täpsemaid kalkulatsioone saab teha alles enne autode turulejõudmist.