Uute sõiduautode müük kasvas 2013. aastal 4 protsenti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Automüük
Automüük Foto: Teet Malsroos / SL Õhtuleht

Kogu aasta kokkuvõttes kasvas võrreldes 2012. aastaga uute sõiduautode müük 4% võrra ja tarbesõidukite müük koguni 8 protsenti, teatas autode müügi- ja teenindudusettevõtete Eesti liit (AMTEL).

2013. aasta detsembris müüdi Eestis kokku 992 uut sõiduautot, mis on veidi enam kui saja auto võrra vähem kui aasta varem. Kokku müüdi aga 2013. aasta jooksul 19500 uut sõiduautot ehk siis 4% võrra rohkem kui 2012. aastal, mil müügiks läks 18778 uut sõiduautot. Tuleb tõdeda, et põhilise tõusu müüginumbrites andis esimene poolaasta. Näiteks maikuu järel näitas uute sõiduautode turg koguni 8% kasvunumbreid. Aasta teisel poolel, mil üldise majanduskasvu prognoos veidi pessimistlikumaid noote võttis, müük stabiliseerus.

Automarkide osas olid ka detsembris esikolmikus samad margid, mis novembris ehk siis Toyota, Renault ja Škoda. Toyota müüs detsembris 177 uut sõiduautot, Renault 108 ja Škoda 103. Populaarseimate mudelite osas jagasid esikohta Škoda Octavaia ja Toyota Avensis ning kolmandaks enim müüdi maasturit Honda CR-V. Tuleb märkida, et detsembris osutus üllatavalt madalaks maasturite osakaal, sest kui aasta ülejäänud kuudel moodustas antud segment keskelt läbi veerandi kõigist müüdud sõiduautodest, ulatudes kohati ligi 30%, siis detsembris oli see number vaid 20%. Elektriautosid müüdi detsembris 10 tükki.

Ka tarbesõidukite osas toimus detsembris kerge langus võrreldes 2012. aasta detsembriga, kuid 2013. aasta kokkuvõttes kasvas uute tarbesõidukite müük siiski 8% võrra. Klientidele anti detsembris üle 239 tarbesõidukit. Parima tulemuse tegi detsembris Mercedes-Benz, milliseid müüdi kokku 64. Järgnesid Citroen ja Peugeot, vastavalt 32 ja 22 tarbesõidukiga. Ka veokite segmendis oli edukaim Mercedes-Benz 30 veoautoga, DAF müüs 11 ja Volvo 10 veokit.

«Oli küllalt stabiilne aasta,» kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

«Uute autode müük näitas kokkuvõttes väikest kasvu - aasta algus lubas enamat, kuid aasta teine pool tõmbas tagasi - uute autode müük on hea majandusindikaator. Tarbesõidukite müük kasvas oluliselt rohkem, kuid sellel olid ka teatud välised mõjurid (uued keskkonnanõuded veoautodele). Samas autopark kasvas ja vananes kindlalt edasi - sõiduautode keskmine vanus jõudis 14 aastani, autopargi tihedus (483 sõiduautot 1000 elaniku kohta) ületas EU keskmise. Autopargi edasine tuntav suurenemine ei ole kindlasti mõistlik - hoiatava näitena on ees Leedu, kus on arvel ca 3 miljonit autot (1 auto prakitliselt iga Leedu elaniku kohta), aga pargi keskmine vanus on ca 17 aastat. Arvestades, et meie autoregistris on arvel hulgaliselt nö surnud hingi, on reaalne pilt veidi parem.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles