Sõidutest: uus Ford C-Max

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ford on oma uue C-Maxiga taaskord suutnud ennast ületada, selgub Whatcar.ee sõidutestist.


Välimuse osas oleks uut C-Maxi trendiloojaks nimetada muidugi liialdus, sest midagi väga uut tema juurest ei leia: Mondeolt alguse saanud nn kineetiline disain, Fiestalt alguse saanud futuristlik sisekujundus, isegi kahes kereversioonis mahtuniversaale on Ford varem turule toonud, kui meenutada S-Maxi ja Galaxy saabumist.

Nutikat tagaistmete kokkupakendamist, kus keskmise istme saab külgmise istme padja alla ära peita, on samuti nähtud. Küll mitte Fordi toodangus, vaid kadunud Opel Signumi juures.

Parem kui Touran?

See, millega C-Max suudab aga üllatada, on tema terviklikkus. Ja seda mitte ainult kujustuses, vaid just välimuse ja sisemuse kooskõlas.

Teisisõnu - lisaks sellele, et ta näeb väga hea välja, on tegemist ka väga hästi sõitva autoga. Ja tehnoloogiliselt väga kõrgel tasemel. Kes meist poleks unistanud kaaslasest, kes oleks ühtaegu nii nägus ja tark kui ka hell ja mõistev?

Olen ikka ja alati pidanud väga lugu Volkswagen grupi inseneridest, kes on suutnud panna oma autod sõitma nii perfektselt, et kes korra oma sõrme sellele grupile annab, see enam teisi variante väga näha ei taha (jätame BMW sellest kontekstist välja, räägime ju n-ö rahvaautodest).

Sel suvel sai sõidetud uuenenud VW Touraniga ja mis seal salata, seniajani on ta mälus kui kompaktauto baasil loodud mahtuniversaali etalon. Seda just juhitavust ja juhi sõidumugavust silmas pidades.

Kuid teema, millest Tourani puhul väga rääkida ei tahaks, on välimus. Igav, kui üldse midagi öelda. Aga kuna ta sõidab nii hästi, siis antakse talle kõik andeks. Nähku välja kuidas tahes.

Uue Ford C-Maxi peamine üllatus aga just selles seisnebki: ta näeb märksa trendikam välja ja sõidab sealjuures sama hästi kui Touran. Et kas siis parem kui Touran? No seni ilmselt küll, kuni Tourani mudeliuuendused piirduvad vaid uue esiosa ja LED-tulede lisamisega. 

Kaks kereversiooni

Uus Ford C-Max jõuab Eestisse loodetavasti juba novembris. Ja seda kahes kereversioonis, nagu tulid omal ajal S-Max ja Galaxy.

Sedapuhku ei ole aga nimedega trikitama hakatud, vaid kasutatud on n-ö Renault taktikat ja nimetatud nad tavaliseks C-Maxiks ning Grand C-Maxiks.

Viimane on juba seitsme istmekohaga, nutikamate istmete kokkupakendamise süsteemiga, külgmiste tagumiste liugustega, 14 sentimeetrit pikema kerega ning ka teistsuguste tagatuledega.

Loomulikult, auto esitlusel Lõuna-Prantsusmaal oli õhtusöögilaua põhiteemaks see, kas Ford oma mahtautodega veidi üle ei ole pingutanud ja kas üks või teine mudel Fordi enda mõne teise mudeli turuosa õgima ei hakka?

Väga otsest vastust sellele küsimusele muidugi ei saadud ja ilmselt ei saanukski saada, sest ega Ford ju ise ka täpselt veel tea, mis saama hakkab. Esialgu lähtutakse motost: mida rohkem, seda uhkem!

Selge on see, et Grand C-Maxi ülemine ots hakkab vähemalt hinnakirjaga S-Maxi alumise otsaga konkureerima, selles pole vähimatki kahtlust.

Ehk päevakorda tõuseb küsimus: kas kesisem S-Max või vingem C-Max? Olles mõlemaga sõitnud, oleks minu vastus sellele küsimusele selline: sõltub sellest, kumb rohkem meeldib, kas klassikaline Mondeo sisekujundus või trendikam Fiestast insipreeitud sisekujundus?

Minule isiklikult meeldib rohkem viimane, ehk jääksin C-Maxi juurde. Sõiduomaduste osas pole neil mingit vahet, ruumikuse osas pole C-Maxile samuti midagi ette heita. Minu pärast võiks S-Max pärast C-Maxi saabumist üldse olemata olla. Aga see on minu isiklik arvamus.

Fordi oma «DSG»

Uuel Grand C-Maxil on tavaliste käigukastide kõrval saadaval ka Fordi topeltsiduriga Power Schift automaatkäigukast, mida VW-Audi grupp nimetab DSG käigukastiks.

Lõpuks ometi! Olles suur DSG käigukasti austaja, kibelesin proovisõidul esimesel võimalusel just sellise käiguvahetiga versiooni rooli. Ja pettuda loomulikult ei tulnud.

Töötab nagu mees muiste, käigud vahetuvad kiirelt ja tõrgeteta, mootori pöördemoment ja ülekanded on väga hästi kooskõlas.

Kurb on kogu selle asja juures vaid see, et too kuueastmeline topeltsiduriga käigukast on esialgu saadaval vaid võimsamate diiselmootoritega versioonidel. Ja milliseks kujuneb selle versiooni hind, seda võib vaid ette kujutada.

C-Max on asunud Touranile konkurentsi pakkuma ka selles mõttes, et nüüdsest on ka Fordile võimalik tellida automaatset parkimissüsteemi, mis suudab auto iseseisvalt teeäärsele parkimiskohale tagurdada.

Tõsi, ainult teega paralleelselt olevale parkimiskohale, teega risti olevasse parkimiskohta erinevalt Touranist ta veel parkida ei suuda.

Kuid tühja sellest, tubli algus on igal juhul tehtud. Süsteemi töölehakkamise eeltingimuseks on vaid see, et parkimiskoha pikkus peab olema vähemalt üks meeter autost pikem.

Kokkuvõtteks

Hinnakiri algab uuel C-Maxil alates 254 900 kroonist. Tegemist siis tavalise viiekohalise versiooniga, mille kapoti all on 1,6-liitrine ja 105 hobujõuline bensiinimootor. 1,6-liitrise ja 115 hobujõulise diiselmootoriga variandi hinnad algavad 309 300 kroonist.

Lisaks diiselmootorile mahub hinnavahe sisse ka kraad kangem varustus. Hinnakirja kõige ülemine ots ulatub 358 699 kroonini, tegemist siis 180 hobujõulise ja 1,6-liitrise EcoBoost turbomootori ja Titanium varustuses autoga.

Grand C-Maxi hinnad pole veel teada, võrdluseks vaid nii palju, et S-Maxi hinnad algavad 381 900 kroonist, ehk vahe on viieukselise C-Maxiga on päris suur.

VW Tourani hinnakiri algab 316 000 kroonist, diiselmootoriga versiooni hinnad on ca 30 000 krooni C-Maxi kasuks. Siin on, mille üle mõtiskleda.
 

Meeldib: Sõiduomadused, praktilisus, hind

Ei meeldi: Topeltsiduriga käigukast vaid diiselmootoriga Grand C-Maxil

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles