Uus Ford Focus: plusse rohkem kui miinuseid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uue Ford Focusega kipub nii olema, et on selle puhul on üks hea ja üks halb uudis, kirjutab Whatcar.ee.


Hea uudis on see, et need miinused, mis tal varem olid, on kõrvaldatud. Senise suhteliselt igava disaini asemel on igati trendikas ja stiilne kujustus ja seda nii seest kui väljast.

Halb uudis on aga see, et Focuse senine kaubamärk, ehk väga hea roolisüsteem ja ergonoomiline juhikoht enam nii head ei ole, sest tundub, et Ford on oma uuendustega pisut liiale läinud.

Autoajakirjaniku virinad?

Tegelikult võib neid viimaseid nüansse käsitleda ka kui autoajakirjaniku järjekordset virinat, sest meie tööks on juba kord vigu otsida.

Sest olgem ausad, tegelikult on uus Focus väga hea auto ja ilmselt ei oska tavakasutaja Eesti teeoludes nendele miinustele üldse mingit tähelepanu pöörata. Aga päris tähelepanuta neid nüansse siiski ka jätta ei saa.

Peamine negatiivses võtmes erinevus eelmise Focusega võrreldes on see, et senine igati hästi toiminud elektrohüdrauliline roolivõimendi on välja vahetatud täiselektrilise võimendi vastu.

Seda teevad tegelikult peaaegu kõik tootjad, sest elektriline roolivõimendi kulutab vähem energiat ja seega suudetakse selle abil kokku hoida nii mõnigi gramm kütust ning selle kaudu kahandada ka CO2 päästu. Gramm siit, gramm sealt ja nii need euronormid kokku tulevad.

Paraku kipuvad aga elektrilised roolivõimendid olema pisut ülevõimendatud ja kunstlikud, nad ei anna sama head tagasisidet kui elektrohüdraulilised võimendid.

Kuid seda tunnetab tõepoolest vaid kurvilistel teedel autot teadlikult provotseerides. Tavaostja, sõidab tavalistel teedel, vaevalt mingisugust vahet märkab.

Ja mis selle ergonoomikaga siis on? Ega muud olegi, kui vaid see, et uue Focuse armatuurlaud ja keskkonsool on üsna massiivne ning võrreldes eelmisega on nn nuppude paneel toodud juhile lähemale.

See on ju iseenesest väga hea! Paraku kaasneb sellega aga teine häda – ka käigukang on toodud tahapoole ja see enam nii hea ei ole, sest kui panna iste ja rool kenasti paika, toetada parem küünarnukk mugavalt käetoele, ei jää käigukang enam mitte juhi peopesa alla, kus ta loogiliselt võttes olema peaks, vaid umbes randmekohale.

Ja taas, kurvilistel teedel pidevalt käike üles-alla lapates hakkab see pisut ebaloomulik asend lõpuks tunda andma ja väsitama.

Ford Focus on olnud läbi aegade väga hea auto ja päris kindlasti on seetõttu ka nõudmised temale oluliselt kõrgemad, kui mõnelegi teisele autole.

Kui mõni väikeauto teeb koledat lärmi, ei pane seda keegi tähele, kui aga BMW lärmab, on tegemist katastroofiga. Sama asi siin! Ootused on väga kõrged ja kui mingi imepisike miinus esile kerkib, tundub see lausa ületamatu probleemina. Ehkki tegelikult pole asi üldse nii hull. Sellega ma oma virisemise ka lõpetan.

Häid omadusi rohkem

Tegelikult on uuel Focusel häid omadusi kordades rohkem. Disaini sai juba mainitud ja eks selle headuse või mitteheaduse üle otsustab juba igaüks ise pildigaleriid või kahe kuu pärast autot ennast vaadates. Hoopis teisi nüansse tahaksin ma siinkohal esile tõsta.

Esiteks, müraisolatsioon! Eelmise Focuse oli see üheks suuremaks probleemiks üldse ja uus Focus on tõesti väga vaikne auto. Kas nüüd lausa Lexusega võrreldav, aga oma klassi parimatega kohe kindlasti. Väga hästi on suudetud summutada nii rehvi- kui mootorimüra.

Teiseks, vedrustus! See toimib väga hästi, eriti koostöös elektroonilise stabiilsuskontrolliga, mis muuhulgas suudab kurvides suunata veojõudu kõige enam koormatud rattale.

Ehk kurvides on auto kaldumine üsna minimaalne, olles sealjuures konarlikul teel täiesti inimsõbralik. Ütleksin, et üks parimaid kompromisse, mida olen siiani üleüldse kohanud.

Kolmandaks, ohtralt mõistliku hinnaga elektroonilisi abilisi! Mäletan hästi, kui Toyota tuli välja oma iseparkiva süsteemiga. See maksis ca 40 000 krooni.

Siis tuli Volkswagen enda omaga ja see maksis vaid 15 000 krooni. Tänaseks on muidugi nende hinnad langenud, näiteks Golfi iseparkija maksab täna ca 772 eurot.

Fordi lisavarustuse pakett nimetusega Easy Driver 2, mis sisaldab iseparkijat ja veel nipet-näpet, maksab koos käibemaksuga aga ca 600 eurot.

Turu soodsaim diil igal juhul, ehkki tõe huvides tuleb märkida, et Volkswageni süsteem on täna ka pisut nutikam. Aga algajale abiks on nad mõlemad.

Lisavarustuse teemal võib päris pikalt pajatada. Näiteks, et uuele Focusele saab peale osta asju, mida isegi BMW 1-seeriale, Volvo C30-le ja Audi A3-le ei saa, rääkimata Golfist ja Astrast.

Näiteks adaptiivne püsikiirusehoidja, Line keeping system, ehk sõidurada jälgiv süsteem, Low Speed Safeti Syste“, mis suudab aeglaselt liikuva auto iseseisvalt peatada, kui mingi takistus ette satub (suurepärane vidin näiteks ummikus venides ja samal ajal lehte lugedes) jne. Loetelu on väga pikk.

Neljandaks, säästlikkus! Usutavasti on nüüdseks jäädavalt kadunud need ajad, mil 1,4-liitrine Focus linnasõidul 10 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta endale sisse ahmis.

Uued mootorid on ökonoomsed, kaasa arvatud alumise otsa omad, milleks on nüüdsest 1,6-liitrine ja 105 hobujõuline VCTmootor, mille keskmiseks kuluks lubatakse 5,9 liitrit 100 kilomeetrile, linnakuluks 8 liitrit. Eriti säästliku ostja jaoks on olemas 1,6-liitrine diisel, mille keskmiseks kuluks on vaid 4,2 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Kokkuvõtteks

Plusspoolele liigituvate omaduste loetelu võiks uue Focuse puhul jätkata veel üsna pikalt, aga kes see jaksaks seda kõike läbi lugeda. Jätkaks kõige olulisemaga, ehk et millal uus Focus Eestis müügile jõuab ja kui palju ta maksma hakkab?

Müügile jõuab ta loodetavasti umbes paari kuu pärast, ehk kusagil aprillis (hiljemalt mais) ja seda nii 5-ukselise luukpära, kui sedaanina. Umbes kuu aega hiljem lisandub ka universaalkere.

Hinna osas täna veel lõplik selgus puudub. Teada on, et veidi on korrigeeritud varustustasemeid ja oodata on väikest hinnakasvu. Kui varem nimetati Fordi varustustasemeid Classic, Ghia ja Titanium, siis nüüdsest Ambiente, Trend ja Titanium.

Ja kui senini oli Classic suhteliselt hea varustusega, siis Ambiente saab olema baasvarustuses ilma raadio ja konditsioneerita. Nn firmaklientide jaoks, põhjendasid Fordi esindajad ise.

Ehk teisisõnu - nüüdsest tuleb tavaostjal valida juba Trend varustus, mis on ilmselt pisut kallim kui senine Classic, sest kes see ikka enam selles klassis autot ilma raadio ja konditsioneerita ostab.

Aga ootame ära auto saabumise ja konkreetsed hinnad, mis sa siin ikka kohvipaksu pealt ennustada. Küll aga tasub senikaua mõelda hoopis sellele, et need viimased kaks kuud on ilmselt parim aeg osta eelmine Focus!

Enne uue mudeli müügilejõudmist on vanal Focusel suudetud välja ravida kõik lastehaigused ja Classic mudelite juurde on täna joonistatud sellised numbrid, milliseid vaevalt enam kunagi Focuse hinnasiltidel näha saame.

Näiteks viieukseline Focus, 1,6-liitrise mootori, automaatse kliimaseadme, roolilt juhitava raadio ja kõige muuga maksab vaid 12 500 eurot! Kiirustage, seltsimehed unetud!
 

Meeldis: disain, vedrustus, lisavarustus

Ei meeldinud: juhi ergonoomika, elektriline roolivõimendi

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles