Facebooki ootab andmeskandaali eest maksimaalne trahv, mille ettevõte teenib tasa 15 minutiga

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mark Zuckerberg Euroopa Parlamendis.
Mark Zuckerberg Euroopa Parlamendis. Foto: Reuters/ScanPix

Suurbritannia võimud kavatsevad Facebookile määrata Cambridge Analytica andmeskandaali eest maksimaalse seadusega määratava trahvi, kuid paraku jääb see Facebooki kasumite kõrval imepisikeseks.

Facebook peab oma kasutajate andmetega halvasti ümber käimise eest maksma 500 000 naela trahvi (umbes 662 000 dollarit), mis on absoluutne maksimum nende seaduste järgi, mille kehtimise ajal väärtegu aset leidis. Sellel aastal jõustunud Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärus (GDPR) lubaks Facebooki palju karmimalt trahvida, kuid antud juhtumi puhul see ei kehti.

Maksimaalne trahv GDPRi järgi oleks neli protsenti Facebooki globaalsetest tuludest, mille väärtus on kusagil kaks miljardit eurot - see teeks haiget. Praegune trahv aga isegi ei kriimusta ettevõtte rahavoolu. Facebooki prognoositav selle aasta kasum on 22,6 miljardit dollarit. See tähendab, et sotsiaalmeediahiid teenib umbes 43 000 dollarit minutis. Trahvi tagasi teenimine võtab nii aega ainult natukene üle 15 minuti.

Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg võiks selle trahvi maksta omast taskust kinni ilma mitte midagi tundmata. Bloombergi miljardäride indeksi järgi on Zuckerbergi varade väärtuseks 81,6 miljardit dollarit. Trahv oleks vaid 0,0008 protsenti tema varade väärtusest.

Suurbritannia infovoliniku Elizabeth Denhami sõnul saab rahalisest kahjust hoopis palju suurem olema maineline kahju.

Cambridge Analytica sattus avalikkuse tähelepanu alla pärast seda, kui USA meedia vahendas märtsis, et firma, kelle Ühendriikide praeguse riigipea Donald Trumpi kampaaniameeskond 2016. aastal palkas, varastas Facebooki kasutajaprofiilidelt andmeid, et luua tarkvara valijate valikute prognoosimiseks ja mõjutamiseks.

Rakendus This Is Your Digital Life kogus andmeid kasutajate avaliku profiili, «laikimiste», sünnipäevade ja praeguse kodulinna kohta ning kuritarvitas seda, jagades infot Cambridge Analyticale. Facebooki andmeil sattusid reeglitevastaselt CA kätte kuni 87 miljoni inimese andmed. Klientidest üle 70 miljoni on ameeriklased.

Allikas: Quartz

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles