IBM: asfalt hakkab koguma päikeseenergiat

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
IBM avalikustas ennustuse «IBM Next Five in Five».
IBM avalikustas ennustuse «IBM Next Five in Five». Foto: IBM
IBM avalikustas ennustuse «IBM Next Five in Five», mis annab ülevaate innovaatilistest ideedest, mis võivad järgmise viie aastaga tõeks saada. Nende ideede hulka kuulub ka päikeseenergia kogumine akende, värvi ja asfaldi abil.

Kui siiani ei ole päikeseenergia selle kogumise kalli hinna tõttu saavutanud eriti laia kasutust, siis järgmise viie aasta jooksul saab päikeseenergia kättesaadavaks ka tavainimestele. Seda tänu uutele säästlikele kilematerjalile trükitud (thin-film) päikesepatareidele, mis on senistest räniplaadile ehitatud patareidest odavamad ja 100 korda õhemad, ennustas IBM.

Selliseid päikesepatareisid saab paigaldada hoonete seintele, kõnni- ja sõiduteedesse, akendele, mobiiltelefonidele, sülearvutitele, autodele ja isegi riietele.

Lisaks peab IBM jumekaks ideed geneetilisest kaardist, mis määrab inimese terviseriskid. Ettevõtte arvates teevad geneetilised kaardid lähiaastatel tervishoius revolutsiooni – arstid näevad ette inimeste terviseriske ning ravimifirmadel on võimalus toota igaühele individuaalseid, senisest efektiivsemaid ravimeid.

Veel nimetas IBM ära interneti hääljuhtimise, digitaalse ostuassistendi ja tehnoloogilise mälu ideed.

Hääljuhtimise puhul ei peaks tulevikus enam e-kirju lugema ja vastuseid trükkima - veeb loeb kirjad ette ning neile saab vastata kõneledes.

Ostuassistendi mõte on lihtsustada näiteks rõivaste ostmist – proovikabiinidesse tuleksid puutetundlike ekraanide ja hääljuhtimisele alluvad seadmed, mille abil saab teavitada müüjat, millist ja mis suuruses toodet sa endale proovikabiini soovid. Lisaks saab teha pilte ning need sõpradele hindamiseks e-postile või mobiilile saata.

Tehnoloogilise mälu otstarbeks oleks aidata inimestel meeles pidada, mida on vaja osta toidupoest, kellega ja kus on kohtumine kokku lepitud, mis toote reklaami nägid lennujaamas või kellega rääkisid päeval konverentsil. Sarnased igapäevased detailid salvestatakse ja kuvatakse vajadusel kas pihuarvutis või näiteks kohvikutesse paigaldatud avalikes terminalides.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles