22 autofirmat diagnostikastendil: III osa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2008. aasta edetabel. Tabeliga tutvumiseks kliki suurendusklaasile.
2008. aasta edetabel. Tabeliga tutvumiseks kliki suurendusklaasile. Foto: Auto Bild Eesti
Tarbija24.ee avaldab ajakirjas Auto Bild Eesti ilmunud suure 2008. aasta kvaliteediaruande, kus võrreldud on 22 eri automarki. Siin on kolmas ja viimane osa: automargid tähestiku järjekorras algustähega R kuni V.

Aruande eelmiseid osasid saad lugeda siit ja siit.

Renault
Auto Bildi küsitlus

7,9 kvaliteedipunkti. 13 protsenti Renault-omanikest kritiseerib oma sõiduki töökindlust, 22 protsenti kaebab klõbinate-kriginate üle.

Tagasikutsumised, järelparandused
Toome vaid mõned näited: Clio pidi töökotta sõitma helisignaali kaabli vea, mootori juhtploki (2005) ja automaatkäigukasti töö häirete pärast (2006).

Espace kutsuti tagasi siduripedaali, kütusepritse juhtploki ja heitgaaside retsirkulatsiooniklapi asjus (2006). Kangool tuli ette probleeme turvavööde kerimisrullide ja roolisambaga (2008). Tehases olid valesti paigaldatud Traficu rattad (2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Renault' rindel muutusteta: ainsana esineb esimesel ülevaatusel keskmisest paremini 54. koha saanud Scénic. Kõik teised mudelid jäävad tahapoole, ehmatamapanevalt madalale langevad Espace (114.), Laguna (113.) ja Kangoo (111.).

Teisel ülevaatusel pilt säilib, seekord on punane latern 110. kohal olev Laguna. Alles kolmandal ülevaatusel lasevad Espace ja Mégane 47. kohaga Renault' taevasse päikesekiire. Pea kõigil mudelitel on probleeme õlileketega, nõrkade sõidupiduritega, Espace'il ja Lagunal ka liiga suure roolilõtkuga.

Auto Bildi pikk test
Neli miinus, kolm ja kaks kahte on Renault' nelja viimase kestvustesti hinded. Firma uue kvaliteedipoliitika esindajana läbib 100 megameetrit praegu Laguna Grandtour 2.0 dCi. Kuid teadmine, et juba 26 000 kilomeetri järel tuli veermiku osi vahetada, äratab mõningaid kahtlusi.

Auto Bildi lugejakirjad
Eelmise aastaga võrreldes kahanes kaebekirjade hulk 20 protsenti. Peamiseks murelapseks jääb Laguna oma jukerdava elektroonikaga.

Auto Bildi töökodade test
Viimases kontrollis nelja aasta eest jätsid Renault' töökojad üpris kahvatu mulje.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.*
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.
* Espace, Vel Satis, Koleos 3 aastat või 150 000 km.

Auto Bildi otsus
Viie aasta eest alustatud «kvaliteedipealetungi» vilju pole siiani eriti näha. Kui omaaegsed paljusõnalised lubadused lubadusteks jäävadki, ei aita see Renault' mainet kuidagimoodi tõsta.

Hinne: 2,3

Seat
Auto Bildi küsitlus

7,7 kvaliteedipunkti. Volkswageni kontserni markidest saab Seat kindlalt kõige kehvema tulemuse. Klõbinate-kriginate üle kaebab 23 protsenti küsitletuist, 17 protsenti pole rahul kabiini viimistlusmaterjalidega. 12 protsenti kritiseerib töökindlust - kaks korda keskmisest rohkem.

Tagasikutsumised, järelparandused
Kui ülekontserniline kahemassi-hoorataste probleem (2006) välja arvata, on Alhambra, Altea, Leon ja Toledo VW sõsarmudelitega võrreldes väga puhtalt esinenud.

Tehnoülevaatuse aruanne
Esimesel ülevaatusel saab parima (38.) koha Ibiza/Cordoba. Leon/Toledo (76.), Alhambra (79.) ja Arosa (108.) jäävad allapoole keskmist.

Viieaastaste seas on kõik Seatid pingerea keskel, negatiivselt torkab silma vaid Alhambra (102.), kes ka kolmandal ülevaatusel valmistab 95. kohaga pettumuse. Alhambra tüüphädad on esisilla ja rooliseadme lõtkud, kõigil Seatidel on probleeme väljalasketorustikuga.

Auto Bildi pikk test
Seati sõidukitega pole Auto Bild kaheksa aastat ühtki 100 000 kilomeetri testi teha saanud.

Auto Bildi lugejakirjad
Kaebusi tuli küll vähem kui eelmisel aastal, kuid neid laekub ikkagi keskmisest rohkem. Ikka kummitavad vanad VW päritoluga mured, nagu käigukastide rikked ja külmunud mootorid. Sagenenud on kurtmised kehva värvi üle.

Auto Bildi töökodade test
Üldiselt esinesid Seati mehaanikud 2003. aasta testis päris hästi. Pilti rikkusid mõned üksikud apsud - kuni hindeni ebapiisav.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.*
◊ Mobiilsusgarantii: 2 aastat.
* Alhambra 6 aastat.

Auto Bildi otsus
Üks kontsern, erinev kvaliteet - hoolimata ühiste sõlmede kasutamisest. Mitte ainult klientide arvamuses ei erine Seat Audist, Škodast ja Volkswagenist, vahesid näitavad ka ülevaatusstatistika ja tagasikutsumiste loetelu. Kvaliteetmargina pole Seat igatahes suutnud läbi lüüa.

Hinne: 2,8

Smart
Auto Bildi küsitlus

7,7 kvaliteedipunkti. 30 protsenti Smarti-omanikest mainib häirivaid helisid kabiinis, 31 protsenti sooviks aga paremaid viimistlusmaterjale - negatiivne tipptulemus. Võib-olla just seepärast kavatseb vaid 66 protsenti vastanuist järgmise autona taas Smarti osta.

Tagasikutsumised, järelparandused
Smart peab erakorraliselt töökojas käima üpris harva: Fortwo õõtshoobadega (2005) ja roolimehhanismiga (2007), Forfour tagaistme vigase kinnitusega (2006).

Tehnoülevaatuse aruanne
Pisike linnaputukas Fortwo osutub üsnagi vastupidavaks. Esimesel ülevaatusel saab ta kena 35. koha. Ei anna Smart järele ka kaks ja neli aastat hiljem, saavutades vastavalt 39. ja 24. koha. Kui ülevaatajad midagi kritiseerida leiavad, siis peamiselt õlilekkeid või valesti reguleeritud lähitulesid.

Auto Bildi pikk test
Smarti käesolevat mudelit katsetatud ei ole, pisiauto esimene väljaanne aga läbis testi kaks korda (2000. ja 2005. aastal), üldiselt positiivsete tulemustega.

Auto Bildi lugejakirjad
Kaebekirjade hulk on küll lausa kolmandiku võrra vähenenud, kuid jääb ikkagi keskmisest 50 protsenti suuremaks. Mootoririkete ja lekkivate kerede teateid on vähem, seevastu kasvab lagunevatest vedrupüstakutest rääkivate kirjade arv.

Auto Bildi töökodade test
Kolm korda puudulik, kaks korda ebapiisav - viimase testi tulemust peab Smart häbenema. Kuid et töökojakülastusest juba viis aastat möödas, võiksid esindused end uueks testiks vormi viia...

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 6 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 2 aastat.

Auto Bildi otsus
Hüplikud sõiduomadused ei pruugi just kõigile meeldida, kabiini plastviimistluse väljanägemine samuti mitte. Kuid igapäevaelus näitab pisiauto end üsna vastupidavana.

Hinne: 3

Suzuki
Auto Bildi küsitlus

7,9 kvaliteedipunkti. Pole just parim tulemus, eriti võrrelduna teiste Jaapani autoehitajatega. Keskmisest tublisti enam kaebavad Suzuki-omanikud kabiini kostvate kõrvaliste helide (26 protsenti) ja autode roostelembuse üle (9 protsenti). Veel torkab silma, et ainult 47 protsendil küsitletuist ei ole millegi üle kaevata. Kehvemad tulemused on veel ainult Fiatil (44%) ja Smartil (41%).

Tagasikutsumised, järelparandused
Swiftil lühis kaassõitja turvapadja juhtmestikus ning läbihõõrdunud kütusevoolik. SX4-l: katalüsaatori riknemine. Splashil kaassõitja turvapadja rike. Grand Vitaral praod kütusetorustikus (kõik 2008). Ja muudki.

Tehnoülevaatuse aruanne
Kolmeaastaste autode ülevaatusel saab parima Suzukina Grand Vitara 22. koha, järgneb Wagon R+ (45.). Jimny (79.) ja Swifti vanem mudel (92.) jäävad keskmisest tahapoole. Ka teisel ülevaatusel esineb Grand Vitara (21.) hästi, kuid Swift (78.) ei suuda saavutatut hoida. Suzuki sagedasimad probleemid on rooste (alates teisest ülevaatusest), ebatihe piduritorustik ning Vitaral ja Grand Vitaral õlilekked.

Auto Bildi pikk test
Suzuki on viimastel aastatel ainult «poolikus» testis osalenud. Kuid Swift 1.5 Comfort+ sai 2007. aastal hästi hakkama. Poole aasta jooksul tõsiseid rikkeid polnud ning ka testijärgne läbivaatus näitas auto rahuldavat seisukorda.

Auto Bildi lugejakirjad
Jaapanlaste kohta tuleb üpris vähe kirju. Kuid Suzuki-omanike kaebuste arv on möödunud aastaga 40 protsenti kasvanud. Tüüpvigu kaebuste sisust leida ei õnnestu.

Auto Bildi töökodade test
Kuue viimase aasta jooksul pole töökodade testi tehtud.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat või 100 000 km.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.*
◊ Mobiilsusgarantii: 3 aastat.
*Jimny 6 aastat.

Auto Bildi otsus
Kvaliteedi asjus on Suzuki jaapanlaste must lammas. Vaadakem kas või ülevaatusstatistikat või korrosiooniprobleeme.

Hinne: 3,2

Škoda
Auto Bildi küsitlus

8,3 kvaliteedipunkti. Ehk 0,2 punkti rohkem kui möödunud küsitluses. Nõrka kohta ei paista olevat, kuid 9 protsenti küsitletuist - üle keskmise - pole rahul autode värvkattega. Märkimist väärib margitruudus: 89 protsenti vastanuist ostaks järgmise autona taas Škoda.

Tagasikutsumised, järelparandused
Tagasikutsumiste nimekirjas esineb ainult Octavia kahemassilise hooratta probleemiga (2006) ja amortisaatori väära kinnitusega (2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Rooste on probleemiks ainult 9- või 11-aastasel Fabial-Felicial. Need mudelid jäävad ülevaatajatele silma ka õlilekete ning kulunud rattavõllide ja ebatihedate piduritorude tõttu.

Esimesel ülevaatusel näitab Škoda end heast küljest: Octavia jõuab 35. ja Fabia 49. kohale. Ainult Superb (68.) jääb keskmisest tahapoole. Fabia ja Octavia saavad häid kohti ka teisel ja kolmandal ülevaatusel.

Auto Bildi pikk test
Ainult viie miinuspunkti ja hindega viis töökindluse eest lõpetas Škoda Octavia 1.6 FSI Combi 100 megameetri testi sel kevadel. Praegu läbib distantsi Roomster 1.9 TDI, kes on 71 000 kilomeetrit suuremate jamadeta ahtri taha jätnud.

Auto Bildi lugejakirjad
Mis Škodaga lahti on? Eelmisest aastast on kaebekirjade hulk 50 protsenti kasvanud. Ja Škoda turuosa arvestades on kaebusi ikka hirmuäratavalt palju. Vanad hädad (näiteks VW käigukastimured) küll kaovad kirjadest, kuid üha enam - nagu Seati puhulgi - kaevatakse kehva värvkatte üle.

Auto Bildi töökodade test
Jubedad mutrikeerajad Škoda töökodade 2004. aasta testis pole veel päriselt unustatud. Ehk oleks aeg uuesti kulisside taha piiluda...

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.*
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.
* Octavia Tour 10 aastat.

Auto Bildi otsus
Valgus ja vari on lahutamatud. Auto Bildi lugejakirjad näitavad selgelt, et kõik Škoda-omanikud polegi rõõmsad ja rahulolevad.

Hinne: 3

Toyota
Auto Bildi küsitlus

9,0 kvaliteedipunkti. Koos BMW-ga asub Toyota küsitlustulemuste tipus. Ja 90 protsenti Toyota-omanikest soovib margile truuks jääda.

Tagasikutsumised, järelparandused
Avensisel, Corollal ja Priusel võib laguneda roolimehhanism (2006). Corollal vead kaassõitja turvapadja käivitamisel (2006). Kütusetorustikku tekivad praod Lexuse mudelitel GS ja IS (2007). Yarisel probleemid väntvõlli asendi anduriga (ka Priusel), peatugede ja külgturvapatjadega (2007).

Tehnoülevaatuse aruanne
Kolmeaastaste autode seas saavutavad RAV4, Yaris, Avensis ja Corolla vastavalt 9., 13., 16. ja 22. koha, olles seega keskmisest tublisti üle. Sama hästi esinevad Toyota mudelid teiselgi ülevaatusel: RAV4 (6. koht), Corolla (12.), Yaris (13.) ja Avensis (25.) näitavad head meeskonnatööd. Mõned nõrgad kohad: valgustusseadmed (Corolla, Avensis), seisupidur (Yaris, Corolla, Avensis) ja kulunud pidurikettad (Yaris, Corolla, Avensis).

Auto Bildi pikk test
Praegu läbib 100 megameetrit Auris 1.6. Senise 72 000 kilomeetri jooksul on vaid üks kuumakaitseplekk lahti tulnud ning üks lamp läbi põlenud. Kui rohkem vigu ei teki, saab Auris sama hea tulemuse kui varem hübriidid Prius II ja Lexus GS 450h.

Auto Bildi lugejakirjad
20 protsenti vähem kaebekirju kui eelmisel aastal, sellega jääb kaebuste hulk 54 protsenti alla keskmise. Tüüpvigu tuvastada ei õnnestu.

Auto Bildi töökodade test
Viimases testis kolm aastat tagasi näitasid Toyota mehaanikud kõike muud kui Jaapani kvaliteeti.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat või 100 000 km.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 3 aastat.

Auto Bildi otsus
Braavo! Mazda kolmeaastase valitsemise järel suudab Toyota 2008. aasta kvaliteediaruande võita. Täiesti puhast, vigadeta esinemist nagu hiilgeaegadel me jaapanlastel küll ei näe, mitmesugused tagasikutsumised ja järelparandused rikuvad pilti. Peab küll ütlema, et kõik vead on Toyota järjekindlalt ja korralikult likvideerinud.

Hinne: 4

Volvo
Auto Bildi küsitlus

8,9 kvaliteedipunkti. Volvo saab - BMW ja Toyota järel - küsitluses paremuselt teise tulemuse. Margitruudusel pole samuti viga, kuid 85 protsendiga jäädakse Toyotale, Škodale või Audile siiski alla.

Tagasikutsumised, järelparandused
XC90 : metalliväsimusest tekkinud praod rooliliigenditel (2006). Piduriprobleemid mudelitel C30, S40, V50 ja V70. Külgturvapatjade liiga hiline avanemine mudelitel V70 ja XC70. Roolivõimendi rikked mudelil XC90 (2008). Ja veelgi...

Tehnoülevaatuse aruanne
Parima Volvona saavutavad S40/V40 esimesel ülevaatusel 52. koha, järgneb V70 (59.). Keskmisest allapoole jääb S60 76. kohaga. Ka teisel ja kolmandal ülevaatusel esinevad S40 ja V40 kindlalt, saades vastavalt 48. ja 30. koha.

Siingi ei ole V70-l eriti millegagi kiidelda - teisel ülevaatusel 62. ja kolmandal 57. koht. Suur Volvo on ülevaatusel hädas peamiselt esisilla ja roolimehhanismi lõtkudega, väiksemad lekitavad õli nii mootorist kui ka käigukastist.

Auto Bildi pikk test
Viimati sõitis Volvo kestvustesti 2005. aastal, kui suur XC90 suutis 100 000 kilomeetrit läbides üldiselt hea mulje jätta.

Auto Bildi lugejakirjad
Volvo esineb siin Euroopa jaapanlasena: kolmandiku jagu vähem kirju kui eelmisel aastal, turuosa arvestades keskmisest 50 protsenti vähem kaebusi, ja ei mingeid tüüpvigu.

Auto Bildi töökodade test
Just läbi viidud kontrollkäik näitab, et Saksa kvaliteetautoehitajate (kellega rootslased end heal meelel võrdlevad) töökodade kvaliteediga Volvo siiski päriselt võistelda ei suuda.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.*
◊ Mobiilsusgarantii: 5 aastat.
* XC90, S60 8 aastat.

Auto Bildi otsus
Vanasti - isegi veel veerand sajandi eest - tunti Volvot soliidsete Rootsi terasest valmistatud autode ehitajana. Tippkvaliteedist praegu enam rääkida ei saa, kuid arvestatavale tasemele jõuab Fordi tütarfirma igal juhul.

Hinne: 3,3

Volkswagen
Auto Bildi küsitlus

8,3 kvaliteedipunkti. Tervelt kaheksa protsenti küsitletuist kaebab oma sõiduki vähese töökindluse üle. Võrdluseks märgime, et parimate Jaapani firmade (Toyota, Honda, Mazda) puhul jääb sedasorti kaebuste osa ühe-kahe protsendi piiresse.

Tagasikutsumised, järelparandused
Golf V ja Jetta: probleemid lisa-küttesüsteemi massijuhtmega. Passat ja Touareg on hädas õlipumba ajamiga, VW minibuss lekkiva kütusetorustikuga, Fox laguneva kütusepumbaga (kõik 2008). Aastatel 2005-2007 tuli ette teisigi tagasikutsumisi.

Tehnoülevaatuse aruanne
VW parandab ennast. Esimesel ülevaatusel saab Golf auväärse kolmanda koha. Hästi esinevad ka Touran (30.), Lupo (55.) ja Polo (61.). New Beetle ja Passat (64.) ning Sharan jäävad aga keskmisest tahapoole. Tublilt jätkab Golf viieaastaste hulgas: 26. koht.

Sel ülevaatusel on kõik Volkswagenid keskmisest kõrgemal, ainult Sharan rikub pilti oma 95. (ja kolmandal ülevaatusel 90.) kohaga. Nagu ka sõsarmudelid Seat Alhambra/Ford Galaxy, on ta hädas esisilla ja rooliseadme lõtkude, pidurivoolikute ja summutitega.

Passatil leiavad ülevaatajad korrast ära rattavõlle ja pidurivoolikuid, Golfil tüüpvigu peaaegu ei ole. Vaid tagasild ja - VW-le tüüpiliselt - väljalasketorustik võivad probleeme tekitada.

Auto Bildi pikk test
Katastroofilise tulemusega lõpetas testi Touran 2.0 TDI - vastupidi sugulasele, V põlvkonna Golfile, kes isegi 200 000-kilomeetrise topeltdistantsi suuremate muredeta läbis. Just lõppes Passati pikk test.

Mitmesugused pumpdüüsidega diiselmootori mured andsid talle lõpphinde 1. Distantsi on lõpetamas Fox, kes lihtsast ehitusest hoolimata ikkagi veavaba pole.

Auto Bildi lugejakirjad
Kirjade hulk pole eelmise aastaga võrreldes muutunud. Ikka veel laekub kaebusi külmuvate mootorite ja 02K-käigukastide kohta. Uue suunana aga on hakatud rääkima 170-hobujõuliste TDI-mootorite hädadest.

Auto Bildi töökodade test
Viimases, 2004. aastal korraldatud testis töötasid Volkswageni esindused rahuldavalt.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.

Auto Bildi otsus
Valgus ja vari Volkswagenis: ühelt poolt pakutakse soliidset, kauakestvat tehnikat, teiselt poolt kisub ebaküpsete lahenduste kiire kasutuselevõtmine kvaliteedi alla. Kahju.

Hinne: 2,9

Kvaliteediaruanne 2008: lõpptulemus

Jaapani trio Toyota, Honda ja Mazda jõuab oodatult tippu. Opel saavutab neljanda koha, prantslased jätkavad langust.

Mazda kolme valitsusaasta järel seisab Toyota taas pjedestaali ülemisel astmel. Parima Saksa margina jõuab Opel (jah, just!) neljandale kohale.

Ühelt poolt seletub Rüsselsheimi autoehitajate edu kodumaal pakutavate suurepäraste garantiitingimustega, teiselt poolt sellega, et erinevalt varasemastest aastatest pole firmat allapoole vedamas katastroofiliste tulemustega töökojatesti.

Kallihinnaliste autode ehitajad esinevad tublilt, kuid saaksid paremaid garantiitingimusi pakkudes paremaid kohti. Ka Volkswagenil jätkub arenguruumi. Konstruktsiooni pisivead, kuid sageli ka klientide mitterahuldav kohtlemine rikuvad lõpptulemuse.

Citroën, Peugeot ja Renault langevad sel aastal veel tahapoole. Prantslased on oma puudusi küll teadvustanud, kuid väidetavalt võetud kvaliteediparandusmeetmed pole statistikas siiani veel avaldunud.

Siin ongi sobilik rõhutada, et praegu ehitatavate autode kvaliteedist meie aruanne kuigi täpset ülevaadet ei anna. Eks ole ju klientide rahulolu, töökindluse ja vastupidavuse küsimused seotud vähem või rohkem vanemate sõidukitega. Ja see tähendab, et kvaliteediaruandes kõrgele kohale jõudmiseks peab autoehitaja hästi esinema kõigil aladel. Ning aastate kaupa.

Kas tänased võitjad võivad homseteks kaotajateks osutuda? Jah, arvab Wolfgang Meinig Bambergi autonduse uurimisinstituudist (Forschungsstelle Automobilwirtschaft, FAW). Tema edasimüüjate rahulolu indeks (Dealer Satisfaction Index, DSI) töötab kvaliteedilanguse varajase avastamise vahendina.

Kaks viimastel aastatel häid tulemusi saanud firmat - Toyota ja Opel - olevat autoasjanduse asjatundja tänavuse uurimuse järgi kvaliteedikõvera tõusvalt harult langevale üle läinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles