Tulevaste iluvõimlejate esimene harjutusväljak

Lisandunud sentimeetrid on Nissan Qashqai +2 välja venitanud ja autole kõrgeks upitatud furgooni välimuse andnud.

FOTO: Nissan


Teinekord hakkab lastest lausa kahju. Igal pool räägitakse küll, et lapsed, need on meie tulevik, raugaea trööst ja tugi, elu õied ja mis kõik veel, aga jutuks see enamasti jääbki.


Lööge või mõnes puhvetis toidukaart lahti ja vaadake, mida lastemenüüs pakutakse. Võiks ju arvata, et maimukestele on kokad erilise hoole ja armastusega kokku pannud äärmiselt tervisliku toiduvaliku, kasutanud ainult eriti mahedalt kasvatatud porgandeid, allikavett, valsihelide saatel üles kasvatatud loomade liha ja muid ökotoidu säravamaid pärleid.

Tegelikult pakutakse lastele kas seljankat, mis kolm nädalat tagasi kätte hapuks minema kippunud produktidest kokku keerati ja sestpeale igal hommikul mikrolaineahjus soojaks on lastud, või siis rääsunud rasvas kuumutatud krõbekartuleid sojajahust ja kondipurust viineritega, mille kokk enne serveerimist eriti teravamaitselise ketšupiga heldelt üle kallab. Head isu, lapsed, ja kui ei maitse nagu ema tehtud, siis viie pipra segu saate leti pealt.

Samasugust silmakirjalikkust kohtab ka automaailmas. Kui autofirmad avastasid, et peaaegu kõik alfaisased on juba endale maasturi ostnud ning müüki võiks veel suurendada vaid kliima järsk jahenemine ja korralike talvede tagasitulek, keevitati mõnesse mudelisse kaks istekohta juurde ja hakati neid pakkuma kui lastega perede autosid. Üks selline on Nissan Qashqai +2.

Idee on justkui tore, ainult et… Kui laps on nii väike, et teda tuleb autosse tõsta, on tema tagaistmele upitamine paras peavalu. Ikka jääb keskmise rea istme ja ukse vahe kuidagi ahtaks või käed lühikeseks. Ja kui laps on juba nii suur, et ise
autosse kobida, hakkab tal seal peagi kitsas.

Liiati võib sellises jõuga autosse mahutatud lisareas klaustrofoobia tekkida, sest tagumised küljeaknad on nii väikesed ja sellise nurga all, et välja sealt ei näe, nende avamisest rääkimata. Nii peabki maimuke eesistuja peatuge vahtima ja kõrvalistuja togimist taluma.

Aga noh, ehk näevad lapsed kogu seda värki teisiti. Ja muidu on Qashqai +2 täiesti kobe auto. Vedrustuse timmimisel pole küll kerele lisandunud sentimeetritega suudetud sammu pidada ja auto ei hauka kurve nii isukalt ja kindlalt kui lühem mudel, aga eks seda jõua sättida.

Ka vähemalt diiselmootor võiks ivake vaiksem olla, aga siingi pole rohtu kaua oodata, sest juba tuleval kuul hakatakse autole pakkuma 1,5-liitrist diiselmootorit, mis end Nissani sõsarfirma Renault’ mudelitel väga optimaalse jõuallikana on näidanud.

Nii et inimesele, kes kavatseb oma lastest askeetlikke iluvõimlejad kasvatada, sobib Qash­qai +2 hästi. Askeetlikke seepärast, et kui tagumised kaks lisakohta kasutusel on, jääb pakiruumist alles vaid helesinine unistus, kuhu mahub parimal juhul squash’ivarustus.

Qashqai +2
Mootor
töömaht 1997 cm3
võimsus 104 kW (140 hj)
pöördemoment 196 Nm @ 4800 p/min

Kütusekulu
linnas 10,9 l/100 km
maanteel 7,0 l/100 km
keskmine 8,5 l/100 km

Mõõdud
pikkus 4525 mm
laius 1780 mm
kõrgus 1645 mm
teljevahe 2765 mm

Hind algab 319 990 kroonist

Sõiduomadused     ••••
Disain     ••••
Mugavus    ••••
Mahutavus    ••••
Hind    ••••
Hinne     4

    Tagasi üles