Ergo Kindlustus teatas vastuseks Eesti Ekspressis ilmunud liikluskindlustuse riskikoefitsiendi määramist käsitlevale loole, et koefitsiendiga mängimine seab ohtu kahjude hüvitamise.
Ergo: riskikoefitsiendiga mängimine seab ohtu kahjude hüvitamise
Nimelt kirjutas ajaleht, et kui kindlustusseltsid suvatseksid kohustusliku liikluskindlustuse hinna arvutamiseks kasutada õiglast ja täiesti seaduslikku mudelit ehk siis ettevõtte renditud liisinguauto puhul selle kasutaja, mitte firma riskikoefitsienti, oleks paljudel maksed palju soodsamad.
Toodud näites maksis kõige kallim aastane kindlustuspoliis 6725 krooni ning teisedki 4000-5000 krooni, kõige odavam aga vaid 2342 krooni - vahe tulenes sellest, et Inges arvestab auto kasutaja, mitte firma riskikoefitsiendiga, mis antud juhul tegigi makse väiksemaks.
Ergo transpordikindlustuse osakonna juhataja Tanel Kurs selgitas, et Ergo ei pea õigeks, et klientidele tehakse soodustusi läbi riskikoefitsiendi muutmise, sest see jätab vale mulje koefitsiendi olemusest.
«Riskikoefitsient näitab, milline on konkreetse sõiduki vastutava kasutaja riskitase ehk teisisõnu, millised võivad olla tulevikuväljamaksed. Juhul, kui sellist riskihindamise loogikat eiratakse, võib kindlustusselts sattuda raskustesse väljamaksete tegemisel,» ütles ta.
Põhjus, miks Ergo rakendab sõiduki vastutava kasutaja järgi riskikoefitsiendi määramist, on Kursi sõnul selles, et poliisi kehtivuse ajal puudub kindlustusseltsil ülevaade, kes sõidukiga liikleb. «Selle tarbeks on Ergo pidanud mõistlikuks leida riskikoefitsient sõiduki vastutava kasutaja järgi,» ütles ta.
Kui tegemist on firma renditud liisinguautoga, on vastutavaks kasutajaks rentnik ehk firma, mitte autot kasutav isik.